۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

حضور بانو سیمین بهبهانی در پارک لاله و ابراز همدردی و حمایت ازمادران شهدای قیام.


به رغم تیغ کشیهای سرکوبگرانه خامنه ای و موج اعدامها و شکنجه های وحشیانه، شعله های قیام در خیزشها واعتراضات مردم وجوانان وخانوادهای شهیدان ودستگیرشدگان هم چنان زبانه می کشد:
روز شنبه نهم آبان، مادران شهیدان قیام وخانواده های دستگیرشدگان در پارک لاله تهران تجمع اعتراضی برپا کردند. دیکتاتوری آخوندی با بسیج مزدوران تلاش کرد مانع این تجمع شوند اما تظاهرکنندگان که تصاویر شهیدان را بالا گرفته بودند، راهپیمایی خود را آغاز کردند وسرود ای ایران ای مرز پرگهر وشعار ماهمه باهم هستیم سردادند.
تظاهرکنندگان درگرامیداشت شهیدان یک دقیقه سکوت اعلام کردند وسپس با فریاد الله اکبر به راه پیمایی خود پایان دادند. سیمین بهبهانی شاعرنامدارایران درجمع تظاهرکنندگان بود.

جمعی از مردم تهران با حضور بر مزار شهیدان قیام، یاد آنان را گرامی داشتند. مردم با حضور در قطعه ۲۵۷، بهشت زهرا، به شهیدان قیام مردم از جمله شهید ندا، سهراب اعرابی و اشکان سهرابی، ادای احترام کردند و با خانواده های آنان ابراز همدردی نمودند.

دانشجویان ساکن خوابگاه طرشتِ دانشگاه شریف درابراز انزجار از ولی فقیه ارتجاع و دیکتاتوری آخوندی، بانگ الله اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند:

شرکت کنندگان در یک برنامه هنری در کرمان، شعارهای ضدحکومتی سر دادند.آنها از جمله شعار می دادند آزادی اندیشه با ریش و پشم نمی شه

شعارهای ضد حکومتی بر در و دیوار خیابانهای تهران، مزدوران رژیم را کلافه کرده است.

دانشجویان دانشگاه اهواز، در اعتراض به حضور یکی از مزدوران رژیم به نام رسایی در این دانشگاه تظاهرات ضدحکومتی برگزار کردند.

منتظری اعلام کرد که در روز ولادت امام رضا علیه السلام به خاطر همدردی با خانواده های زندانیان از برگزاری جشن خودداری کرده است. وی گفت ‏"به خاطر ابراز همدردی با خانوادهای محترم این عزیزان ، ما هم‏ ‏امروز را عید نگرفتیم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر