۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

منبع سایت ایران افشاگر.

قطعنامه ملل متحد، ديكتاتوري آخوندي را موظف مي كند قطع عضو، شلاق زدن، سنگسار، اعدام در ملأعام، و ... را در قانون و در عمل ملغي كند

880901 در قطعنامه مصوب كميته سوم مجمع عمومي ملل متحد در محكوميت نقض حقوق بشر توسط ديكتاتوري آخوندي، كه روز جمعه 29 آبان با آرايي بيش از سال گذشته به تصويب رسيد، ضمن استناد و نقل گزارش دبيركل ملل متحد درباره موارد متعدد نقض حقوق بشر توسط حكومت آخوندي، ازجمله بر اجراي موارد زير توسط رژيم تاكيد شده است:
ـ لغو قطع عضو، شلاق زدن و ديگر اشکال شکنجه و رفتار و مجازاتهاي بيرحمانه و غيرانساني و تحقيرآميز در قانون و در عمل
ـ كنارگذاشتن اعدامها در ملأعام و ديگر اشکال اعدام که بدون احترام به ساز و کارهاي مشخص بين المللي صادر شده اند، در عمل و در قانون.
ـ كنارگذاشتن اعدام افرادي که در هنگام ارتکاب جرم زير 18 سال سن داشته اند، طبق تعهدات خود براساس ماده 37 کنوانسيون حقوق کودکان و ماده 6 کنوانسيون بين المللي حقوق شهروندي و سياسي.
ـ كنار گذاشتن سنگسار به عنوان شيوه اعدام
ـ از بين بردن همه اشکال تبعيض و نقض حقوق بشر عليه زنان و دختران
ـ كنار گذاشتن همه اشکال تبعيض و ديگر اشکال نقض حقوق بشر در قبال اشخاص وابسته به ديگر مذاهب؛ گروههاي قومي و زباني و ديگر اقليتهاي رسمي و غيررسمي.
كميته سوم مجمع عمومي ملل متحد، برضرورت توجه ويژه جامعه جهاني به موضوع نقض حقوق بشر در ايران تأكيد كرده و اضافه مي كند: اين قطعنامه، به طور خاص از گزارشگر مخصوص اعدامهاي فراقضايي و اعدامهاي بدون دليل و بدون محاکمه؛ گزارشگر مخصوص شکنجه و ساير رفتارها و مجازاتهاي بيرحمانه, غيرانساني و تحقيرآميز و گزارشگر مخصوص حفاظت از حق آزادي بيان و عقيده، گزارشگر مخصوص درباره وضعيت مدافعين حقوق بشر, گروه کاري مربوط به زنداني کردنهاي بدون دليل و هم چنين گروه کاري مربوط به ناپديدشدگان به اجبار، دعوت مي کند که موارد متعدد نقض حقوق بشر توسط رژيم ايران را که از 13 ژوئن 2009 گزارش شده، مورد بررسي قرار دهند و در باره آنها گزارش بدهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر