۱۳۸۸ آبان ۱۹, سه‌شنبه

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

19آبان1388(10نوامبر2009)

تلاشهاي رژيم آخوندي براي به كارگرفتن خانواده ها عليه مجاهدان اشرف

با شكست مواجه شد

فراخوان براي محكوميت جنگ رواني و اقدامات سركوبگرانه رژيم آخوندي و كميته عراقي

عليه ساكنان اشرف و خانواده هايشان

تلاشهاي مذبوحانه وزارت اطلاعات رژيم آخوندي براي سوء استفاده از احساسات و علائق خانوادگي براي تحت فشار قرار دادن مجاهدان شهر اشرف بار ديگر به رسوايي و شكست خفت بار منجر شد. مقاومت ايران ضمن افشاي پاره يي از جزييات اين طرح سركوبگرانه, عموم سازمانها و مراجع مدافع حقوق بشر را به محكوم كردن اين جنگ رواني و طرحهاي اطلاعات بدنام آخوندها كه از مصاديق بارز نقض سيستماتيك حقوق بشر است, فرا مي خواند:

1-روز 9 آبان 1388 كميته سركوب اشرف در دولت عراق, همراه با تعدادي عوامل عراقي و ايراني رژيم, تحت عنوان خبرنگار و يك ميني‌بوس از خانواده هاي اعزام شده توسط وزارت اطلاعات كه از سوي شعبه اطلاعات آخوندها در اصفهان تحت عنوان انجمن نجات, گردآوري شده بودند به در ورودي اشرف مراجعه كردند و با ارائه ليست شماري از ساكنان, خواستار ديدار آنها با خانواده هايشان در بيرون قرارگاه شدند. مجاهدان اشرف گفتند كه هر كس خواستار ديدار خانوادگي است مي تواند به داخل اشرف بيايد اما مأموران عراقي اجازه ندادند. اين رفتار سركوبگرانه در حاليست كه پيش از اين, به مدت 6سال, از 2003 تا پايان2008, خانواده هايي كه خواهان ديدار بستگانشان در اشرف بودند از داخل و خارج ايران آزادانه وارد اشرف مي شدند.

2-متعاقبا روشن شد كه وزارت اطلاعات خانواده ها را از همان اصفهان, تهديد كرده بود مجاز به ورود به داخل اشرف نيستند تا مبادا تحت تأثير مجاهدين واقع شده و شمه يي از حقايق مربوط به اين مأموريت را با آنها در ميان بگذارند. هدف سخيف دژخيمان اطلاعات اين بود كه خانواده ها را با تطميع يا تهديد , به چماقي عليه بستگانشان براي ندامت و تسليم و بازگشت به ايران تبديل كنند, يا اگر مجاهدان اشرف حاضر به ملاقات آنها در بيرون از اشرف نشدند, به شيطان سازي بپردازند و چنين جلوه دهند كه مجاهدان اشرف با «مغزشويي» از عواطف انساني تهي شده و حتي اجازه ندارند با خانواده هايشان ديدار نمايند. اين شيطان سازي در چرتكه اندازي عمال ولايت فقيه, زمينه هاي سياسي سركوب اشرف را فراهم مي كند و حمله و كشتار را موجه مي كند.

3-در همين راستا, كميته سركوب اشرف در دولت عراق از همان روز اول, شماري از خبرنگاران رسانه هاي وابسته به رژيم, از جمله تلويزيون عرب زبان رژيم به نام العالم و تلويزيون الفرات (متعلق به مزدوران 9 بدر و نيروي تروريستي قدس) و همچنين تلويزيون دولتي العراقيه را به همراه عوامل اطلاعات به ورودي اشرف برد. اين در حاليست كه در 10 ماه گذشته به جز معدودي خبرنگار دست چين شده به هيچ خبرنگار ديگري اجازه ورود به اشرف را نداده اند.

4-از همان ساعات اول, رسانه هاي حكومتي در ايران و رسانه هاي عراقي وابسته به رژيم ايران, با هياهو و شانتاژ و شارلاتانيسم به جنجال پرداختند كه مجاهدين مانع ديدارهاي خانوادگي در اشرف هستند. اما اين هياهوي 5 روزه در مقابل ايستادگي ساكنان اشرف و موضع انساني و منطقي آنان كه مي بايست به خانواده ها اجازه داده شود به داخل اشرف بروند, در هم شكست. به نحوي كه اطلاعات آخوندها و كميته تحت امر آن در عراق در نهايت با مداخله سازمانهاي بين المللي و وزارت حقوق بشر عراق, ناگزير به ورود خانواده ها به داخل اشرف تن دادند و خانواده ها توانستند در روزهاي 14 و 15 آبان با فرزندان و بستگان خود ديدار كنند.

5-خانواده ها درديدار با فرزندان خود توضيح دادند كه در اصفهان توسط اداره اطلاعات و شعبة نجات آن براي اين سفر آماده و سازماندهي شده اند. در تهران نيز مأموران وزارت اطلاعات آنها را توجيه كرده اند تا به هرترتيبي كه مي توانند بستگان خود را از اشرف بيرون كشيده و همراه خود به ايران برگردانند و گرنه در بازگشت مورد مؤاخذه قرار خواهند گرفت.

6- مأموران وزارت اطلاعات در تمامي مسير از تهران تا فرودگاه بغداد و از آنجا تا محل اقامتشان همراه خانواده ها بوده و يك لحظه از آنها جدا نمي شدند. اين خانواده ها پس از دو روز به عوامل عراقي رژيم سپرده شده و به درب ورودي اشرف منتقل و در جنب گردان عراقي مستقر مي شوند.

7-شماري از مأموران وزارت اطلاعات كه در اصفهان اين خانواده ها را توجيه كرده اند, قاسم باباصفري, سيامك حاتمي, رضا صادقي, حسين رضواني, رمضانعلي سعيدي و مجيد اميني نام دارند. به قرار اطلاع اطلاعات آخوندها از طريق شعبه هاي خود در ساير شهرستانها نيز در تلاش براي اعزام گروههاي ديگري از خانواده ها مي باشد.

8-در يك جنگ رواني كثيف, مزدوران وزارت اطلاعات اين خانواده ها را با انبوهي اطلاعات دروغ در مورد وضعيت مجاهدين و ساكنان اشرف و به طور خاص فرزندان آنها بمباران كرده بودند كه پس از ديدار با فرزندانشان و مشاهده واقعيتها, مسخره بودن اين ادعاها برملا شد.

9-در روزهايي كه خانواده ها در بيرون اشرف بودند و همچنين در روزهايي كه به داخل اشرف رفتند, مأموران وزارت اطلاعات وزارت, از ايران با تلفنهاي موبايل آنها تماس مي گرفتند تا از آخرين وضعيت آنها مطلع شده و آنها را عليه مجاهدين و ساكنان اشرف تحريك و راهنمايي كنند. اسامي مأموران اطلاعات و اسامي بريده مزدوراني كه در همين رابطه از اوين و همچنين از هتلهاي بغداد, گاه ساعت به ساعت به خانواده ها زنگ مي زدند, همراه با فهرستي از هزينه ها و دستمزدها موجود و قابل انتشار است. پاداش اعزام هر بريده از اشرف به داخل ايران نيز جاي جداگانه دارد. به نحوي كه مزدوران عراقي هم ساعت به ساعت در حال كنكاش و پرس و جو بودند كه آيا كسي حاضر شده است همرا با خانواده اش از اشرف به نزد رژيم برگردد يا خير.

10- چماق كردن عوامل اطلاعات بر سر مجاهدان اشرف تحت عنوان خانواده, و همچنين به خدمت گرفتن خانواده هاي فقير و نيازمند, و نيز خانواده هايي كه رژيم از آنها گرويي يا گروگاني در اختيار دارد, در حالي صورت مي گيرد كه بيش از 200تن از اعضاي خانواده هايي كه در سالهاي گذشته به اشرف رفته اند دستگير و تحت فشار و شكنجه قرار گرفته و برخي از آنها به حبسهاي طولاني محكوم شده اند. يورش به منازل خانواده هاي ساكنان اشرف و دستگيري و ضرب و شتم آنان ادامه دارد و ديدار با مجاهدان اشرف براي خانواده هايشان جرم محسوب مي شود. در 27ديماه گذشته 18نفر از اعضاي خانواده هايي كه جدا از تورهاي اطلاعات آخوندي براي ديدار فرزندانشان در اشرف, عازم عراق بودند در فرودگاه تهران دستگير شدند. اغلب آنان مادران و پدران سالخورده بودند كه پس از ضرب و شتم, به طور مستقيم از فرودگاه به سلولهاي انفرادي در بند209 شكنجه گاه اوين منتقل شدند. خانه هاي مسكوني آنها نيز مورد تهاجم و غارت نيروهاي سركوبگر قرار گرفت و شماري از آنان هنوز در اوين هستند.

11-همچنانكه مجاهدان اشرف اعلام كرده اند, آنها همواره آماده پذيرايي از اعضاي خانواده هاي خود هستند. اما اين حقي است كه فاشيسم ديني حاكم بر ايران آن را از طريق عواملش در عراق و به ويژه از طريق كميته سركوب اشرف در دولت عراق , از آنها سلب كرده است. از ابتداي سال2009 كه حفاظت ساكنان اشرف به نيروهاي عراقي منتقل شده است, در يك محاصره ضدانساني وغيرقانوني از ورود خانواده ها, وكلا و حقوقدانان, فعالان حقوق بشر, قانونگذاران عراقي و اروپايي, خبرنگاران و حتي از ورود كارگران عراقي كه سالها در اشرف كار مي كرده اند, اكيداً ممانعت به عمل مي آيد. اين در حالي است كه قطعنامه 24 آوريل پارلمان اروپا از دولت عراق مي خواهد حقوق ساكنان اشرف را در چارچوب كنوانسيون چهارم ژنو به رسميت بشناسد, محاصره اشرف را لغو كند و از اخراج يا جابجايي اجباري ساكنان اشرف خوداري كند.

12-مقاومت ايران از دبيركل ملل متحد, كميسر عالي حقوق بشر, نماينده ويژه دبيركل در عراق, هيأت همياري ملل متحد (يونامي) و عموم سازمانها و مراجع مدافع حقوق بشر و همچنين از سفير ايالات متحده آمريكا و فرمانده نيروهاي آمريكايي در عراق مي خواهد, اين رفتار ضد انساني و سركوبگرانه با ساكنان اشرف و خانواده هاي آنها را محكوم نموده و از دولت عراق بخواهند طبق وظايف و تعهدات بين المللي خود, اين محاصره ننگين و جنايتكارانه را لغو كند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

19 آبان 1388(10 نوامبر 2009)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر