۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

گسترش دستگيري ها و اعمال فشار عليه دانشجويان سراسر كشور در آستانه 16 آذر

با نزديك شدن روز دانشجو, 16آذر, رژيم آخوندها ناتوان از مهار جنبش شجاعانه دانشجويان در شهرهاي مختلف كشور, بر امواج بازداشت دانشجويان و اقدامات سركوبگرانه عليه آنان افزوده است.

در تهران, در روز 28آبان, 7تن از دانشجويان يك تشكل دانشجويي و 6 تن از دانشجويان دانشگاه علامه دستگير شدند. عباس حکيم زاده, از دانشجويان دانشگاه اميرکبير, نيز براي دومين بار در يورش ماموران اطلاعات آخوندها به منزلش دستگير شد. وي پيش از اين, در اسفندماه گذشته دستگير و4.5 ماه حبس در سلول انفرادي و انواع شكنجه ها, را متحمل شده بود. همچنين, برخي از فعالان دانشجويي كه در 16آذر 86دستگير و پس از تحمل ماهها شكنجه و حبس در سلول انفرادي با تلاشهاي سازمانهاي بين المللي آزاد شده بودند. دوباره توسط اطلاعات آخوندها دستگير شدند. دانشجويان مزبور به حبسهاي بين يك تا 6سال محكوم شده اند.

در همين حال, دانشجويان كرد دانشگاه تهران, كه به شهرهاي زادگاهشان در كردستان سفر كرده اند, توسط ماموران اطلاعات آخوندها تهديد شده اند كه حق بازگشت به تهران را ندارند. دانشجويان مزبور پس از برگزاري يك تجمع در دانشگاه تهران, كه در اعتراض به اعدام جنايتكارانه زنداني سياسي كرد, احسان فتاحيان برپا شد و به دستگيري 5تن از يارانشان, منجر گرديد, به شهرهاي خود سفر كرده اند.

در بابلسر, دادگاه عمومي آخوندها, 8 نفر از دانشجويان بازداشتي دانشگاه مازندران را به ششماه حبس تعزيري و 15 ضربه شلاق محکوم کرد. دانشجويان مزبور كه پس از شركت در تجمعهاي دانشجويي25 و 26خرداد بازداشت شده اند, متهم به اغتشاش در دانشگاه، پاره کردن عكس احمدي نژاد، و ايجاد بي نظمي در دانشگاه شده اند.

در شيراز , در روز 26آبان, دو تن از دختران دانشجو از دانشكده هاي علوم سياسي و كشاورزي بازداشت و به نقطه نامعلومي منتقل شدند. همچنين كارگزاران آخوندها, براي دومين بار, از برگزاري دادگاه براي 20تن از دانشجويان زنداني در بازداشتگاههاي وزارت اطلاعات و سپاه شيراز خودداري مي كند. دانشجويان مزبور در روز 13آبان, در يورش وحشيانه نيروهاي سركوبگر به دانشگاه اين شهر دستگير شدند.

در تبريز دو تن از دانشجويان كه همزمان با سفر احمدي نژاد به اين شهر, توسط اطلاعات آخوندها ربوده شده بودند, به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شدند. تعدادي از دانشجويان نيز به بهانة شركت در خيزش 13 آبان دستگير شدند و به تعداد ديگري حكم اخراج موقت داده شده است. بيش از 170 تن از ديگر دانشجويان نيز به كميتة سركوبگر انضباطي احضار و به مجازاتهايي چون تعليق از تحصيل, محروميت از خوابگاه, ممنوعيت ورود به دانشگاه, و..محكوم شده اند. گروه ديگري از دانشجويان نيز از طريق تلفن به اداره اطلاعات احضار و مورد تهديد قرار گرفته اند.

در اروميه, اطلاعات آخوندها اسامي بيش از 90تن از دانشجويان معترض دانشگاه اورميه را در ليست سياه حراست-شعبه وزارت اطلاعات در دانشگاه- قرار داده است.

مقاومت ايران عموم مجامع بين المللي و سازمانهاي حقوق بشري به ويژه كميسر عالي حقوق بشر و گزارشگر دستگيريهاي خودسرانه و همچنين اتحاديه هاي بين المللي دانشجويي را به محكوم كردن بازداشتها و اعمال فشار فزاينده بر دانشجويان به پا خاسته ايران و حمايت از حقوق و خواستهاي عادلانه آنها فرا مي خواند

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

3آذر1388(24نوامبر2009)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر