درگيريهاي خونين در سيرجان 5كشته و دهها مجروح برجاي گذاشت

مقاومت ايران به تحقيق بين المللي پيرامون جنايت فجيع رژيم آخوندي در سيرجان كه دهها كشته و زخمي بهجاي گذاشت, فرا ميخواند.

روز سه شنبه اول ديماه, نيروهاي سركوبگر رژيم اعتراض مردم سيرجان به اعدام دو زنداني را, وحشيانه سركوب كرده و به خاك و خون كشيدند. دو زنداني به نامهاي اسماعيل‌فتحي‌زاده و محمد اسفنديارپور, قرار بود صبح ديروز در ملأعام به دار آويخته شوند.

مردم معترض صبح ديروز, با سنگباران نيروهاي سركوبگر به اعدام دو زنداني اعتراض كردند. اين صحنه به درگيري مزدوران رژيم با مردم تبديل شد. محكومان به اعدام, با استفاده از اين درگيريها موفق به فرار شدند. عوامل سركوبگر محكومان را دوباره دستگير نموده و به پاي چوبه دار بردند. اما مردم خشمگين بار ديگر تلاش كردند مانع اعدام اين دو زنداني شوند. مزدوران رژيم با آتش گشودن به روي مردم دست كم 5تن را كشته و دهها تن را مجروح كردند. شماري از زخميها به بيمارستان كرمان منتقل شده اند. حال برخي از آنها وخيم است. گروهي از اهالي از جمله بستگان محكومان دستگير شده اند در اين درگيريها تعدادي از خودروهاي نيروهاي سركوبگر توسط معترضان به آتش كشيده شد.

عوامل اطلاعاتي درجريان اين درگيريها تمامی ورودیهای شهر سيرجان را در كنترل خودگرفتند هليكوپترهاي نظامي نيز بر فراز شهر و جاده هاي اصلي شهر گشت مي زدند.

مقاومت ايران عموم مراجع بين المللي و سازمانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر به ويژه كميسر عالي حقوق بشر و گزارشگران دستگيريهاي خودسرانه, شكنجه و اعدام را به محكوم كردن اوضاع وخامت بار حقوق بشر در ايران و يك تحقيق بين المللي پيرامون وقايع خونبار روز گذشته سيرجان فرا ميخواند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

2 دي1388(23دسامبر2009)