۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

ديكتاتورى ولايتفقيه، براى پنجاهوششمين بار توسط مجمع عمومى ملل متحد، بهخاطر نقض مستمر حقوقبشر محكوم شد
رييس جمهور برگزيده مقاومت مريم رجوي
رييس جمهور برگزيده مقاومت مريم رجوي
رئيسجمهور برگزيده مقاومت خانم مريم رجوى از قطعنامه مجمع عمومى مللمتحد درباره نقض جدى و مستمر حقوقبشر در ايران استقبال كرد و اين قطعنامه را سند بين‌المللى ديگرى توصيف كرد كه طرد اين رژيم ضدانسانى از جامعه جهانى را ايجاب مى‌كند.

پنجاهوششمين قطعنامه محكوميت ديكتاتورى آخوندى بهخاطر «نقض جدى، مستمر و پىدرپى حقوقبشر»، در مجمع عمومى ملل متحد، عاليترين مرجع بينالمللى، به تصويب نهايى رسيد.

در اين قطعنامه كه قويترين قطعنامه مللمتحد در محكوميت فاشيسم مذهبى حاكم بر ايران است، جامعه جهانى، با ابراز «نگرانى عميق خود را از نقض جدى و سيستماتيك حقوقبشر» توسط ديكتاتورى آخوندى، از جمله براين موارد تأكيد كرده است:
- «شکنجه و رفتارهاى بيرحمانه، ضدانسانى و تحقيرآميز شامل شلاق زدن و قطع اعضاى بدن»
«شمار فزاينده اعدامها از جمله اعدام در ملأعام و اعدام كودكان»،
- «سنگسار»، «سرکوب وحشيانه زنان و ادامه تبعيض عليه زنان و دختران»، «تبعيض فزاينده و ديگر موارد نقض حقوقبشر عليه اقليتهاى مذهبى، قومى، زبانى و اقليتهاى ديگر»
- «استمرار سيستماتيک و جدى اعمال محدوديت عليه آزادى برگزارى اجتماعات و محافل صلحآميز، آزادى بيان از جمله فشارهايى كه بر رسانهها، کاربران اينترنت، مخالفان سياسى، مدافعان حقوقبشر، رهبران و اعضاى اتحاديههاى کارگرى و دانشجويان تحميل مىشود».

قطعنامه مصوب مجمع عمومى ملل متحد، در ارتباط با سركوب قيام سراسرى مردم ايران نسبت به «آزار و اذيت، ارعاب، تعقيب، دستگيريهاى خودسرانه يا ناپديد شدن» تظاهركنندگان، از اقشار و گروههاى مختلف، «استفاده از خشونت و ارعاب توسط شبهنظاميان دولتى» كه «منجر به تعداد بيشمارى مرگ و جراحت شده است» ؛ «برگزارى محاکمههاى جمعى» «گرفتن اعترافها اجبارى از طريق شکنجه و تجاوز» ابراز نگرانى كرده است.

پنجاهو ششمين قطعنامه مللمتحد در محكوميت ديكتاتورى آخوندى، همچنين ممانعت اين رژيم از بازديد گزارشگران و متخصصان حقوقبشر از ايران را محكوم مىكند و از گزارشگران ويژه ملل متحد، به ويژه گزارشگر اعدامهاى فراقانونى، خودسرانه و بدون محاکمه، گزارشگر ويژه شکنجه، گزارشگر ويژه حفاظت از حق آزادى بيان و عقيده، گزارشگر ويژه در امور وضعيت مدافعان حقوقبشر، گروه کارى دستگيريهاى خودسرانه و گروه کارى ناپديدشدگان اجبارى، مىخواهد كه به تهيه گزارش درباره «موارد متعدد نقض حقوقبشر، از 12ژوئن2009 به بعد» مبادرت كنند.
قطعنامه مصوب مجمع عمومى، از دبيركل مللمتحد نيز خواسته است كه «يك گزارش كامل از وضعيت حقوقبشر در ايران» به اجلاس اينده مجمع عمومى مللمتحد ارائه كند.

رئيسجمهور برگزيده مقاومت خانم مريم رجوى از قطعنامه مجمع عمومى مللمتحد درباره نقض جدى و مستمر حقوقبشر در ايران استقبال كرد و اين قطعنامه را سند بين‌المللى ديگرى توصيف كرد كه طرد اين رژيم ضدانسانى از جامعه جهانى را ايجاب مى‌كند.
خانم رجوى گفت: اين قطعنامه و ساير گزارشها و بيانيه‌هاى مجامع بين‌المللى به علت پنهان‌كارى رژيم و سياست شانتاژ آن البته قادر به ارائه تصوير جامعى از جنايتهاى هولناك فاشيسم دينى و درد و رنج عظيم مردم ايران نيست. اما به روشنى اثبات مى‌كند كه حكام ايران بر پايه سركوب و شكنجه و آدم‌كشى بر جامعهيى كه اين رژيم را نمىخواهد، حكومت مىكنند. قيام مردم ايران كه از هفت ماه پيش جريان دارد، گوشه‌يى از شقاوتهاى اين رژيم را از جمله كشتار شركت كنندگان در تظاهرات، شكنجه دستگيرشدگان، زير گرفتن جوانان موتور سوار توسط خودروهاى سپاه پاسداران، پرتاب دانشجويان از طبقات بالاى ساختمانها، و تجاوز سيستماتيك به زندانيان زن و مرد - كه اين بار سران جناح مغلوب رژيم آن را برملا كردند- در برابر انظار جهانيان قرار داد.

خانم رجوى افزود: پيام راى امروز مجمع عمومى ملل متحد، به دولتهاى مختلف جهان اين است كه ديگر به موضعگيريهاى لفظى درباره نقض حقوقبشر در ايران بسنده نكنند و گامهاى عملى در مخالفت با آن بردارند. مردم ايران از آنها مى‌خواهند كه روابط سياسى و اقتصادى خود با اين رژيم را تا توقف سركوب و كشتار قيام‌كنندگان معلق كنند.
رئيسجمهور برگزيده مقاومت تأكيد كرد: اكنون زمان آن است كه پرونده نقض وخيم حقوقبشر توسط ديكتاتورى آخوندها از جمله قتلعام سى هزار زندانى سياسى در سال 1367، به شوراى امنيت مللمتحد ارجاع شود و اين رژيم بهخصوص خامنه‌اى و احمدىنژاد به جرم جنايت عليه بشريت در محاكم بين‌المللى محاكمه شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر