۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

تجمع وكلاى مصرى، نسبت به جابجايى ساكنان اشرف، به دولت عراق هشدار مىدهد
نامه تجمع وكلاي مصري به وزير حقوق بشر عراق
نامه تجمع وكلاي مصري به وزير حقوق بشر عراق
تجمع وكلاى مصرى طى نامهيى به وزير حقوقبشر عراق نسبت به پيامدهاى فاجعهبار جابهجايى اجبارى ساكنان اشرف هشدار داد و دولت عراق را از انجام چنين اقدامى برحذر داشت.

در اين نامه خطاب به خانم وجدان سالم ميخائيل آمده است: قبلاً براى جنابعالى در رابطه با اوضاع انسانى اشرف در استان ديالى از جمله ممانعت از ورود پزشكان و وضعيت غيرانسانى مجاهدين خلق مستقر در اين قرارگاه نامه نوشته بوديم ولى بعد از تصميم دادگاه اسپانيا براى انجام تحقيق در مورد حوادث 28 و 29 ژوئيه گذشته، ما از تصميم دولت عراق براى انتقال اجبارى ساكنان اشرف به برخى مناطق صحرائى دورافتاده شوكه شديم چرا كه اين اقدام منجر به حمله و كشتن و مجروح كردن ساكنان اشرف مىشود.

اين تصميم براى ما و همه محافل حقوقى كه به وضعيت قانونى و انسانى ساكنان اشرف توجه دارند به‌مثابه يك ضربه و شوك بود. آيا و قت آن فرا نرسيده است كه به ظلم و ستم و محدوديتهاى مستمر ساكنان اشرف پايان داده شود؟
تجمع وكلاى مصرى در نامه خود افزود: ما مىدانيم كه عراق از تروريسم رنج مىبرد بنابراين دولت عراق نبايد رفتار تروريستى با 3400نفر غير نظامى بىدفاع ساكن اشرف داشته باشد. ما از هرگونه جابجايى يا انتقال اجبارى ساكنان اشرف بيمناك هستيم كه بدون شك منجر به كشته و مجروح شدن دهها برابر حوادث 28 و 29 ژوئيه گذشته خواهد شد.

تجمع وكلاى مصرى تأكيد كردند: ما بهعنوان وكلاى ساكنان اشرف رفتار با آنان را دنبال كرده و زير نظر داريم. هم‌چنين خواستار پايان دادن به همه اشكال محاصره اشرف از قبيل ممانعت از ورود پزشكان و دارو و ورود ديداركنندگان هستيم تا ساكنان اين قرارگاه از همان وضعيتى كه در سالهاى 2003 تا 2008 داشتند برخوردار باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر