۱۳۸۸ دی ۵, شنبه

5

شمار زيادي از مردم تهران مجروح و دستگير و ساختمانهاي دولتي به آتش كشيده شد

تظاهرات ضد حكومتي و درگيري بين مردم و نيروهاي سركوبگر كه از صبح امروز شروع شد, بخشهاي وسيعي از تهران را فرا گرفته است.

يورش وحشيانه نيروهاي سركوبگر به مردم تظاهركننده و درگيري در خيابان ولي عصر و مناطق اطراف آن بسيار سنگين است. مزدوران با گاز اشك آور و گاز فلفل و باتون و شليكهاي هوايي در صدد پراكنده كردن مردم هستند. در اين درگيريهاي يك وانت پليس و چند ساختمان و بانك دولتي به آتش كشيده شد.

بهرغم تدابير سركوبگرانه, تظاهرات و درگيري حداقل تا ساعت1300در ميدان فردوسي ادامه داشت و مردم شعار مي دادند «مرگ بر ديکتاتور»، «رهبر ما قاتله ولايتش باطله». ماموران يگان ويژه و لباس شخصي ها با باتون و گاز فلفل و با آب فشار قوي به جان مردم افتاده اند. تعدادي از مردم زخمي و برخي دستگير شده اند.

لباس شخصي ها که توسط گارد ويژه حمايت مي شوند پل حافظ به سمت ميدان امام حسين را به طور کامل بسته اند و هر کسي که قصد عبور از آنجا را دارد بخصوص زنان و دختران، مورد يورش لباس شخصي ها قرار مي گيرند و تا به حال حداقل 4تن از زنان و دختران توسط ماموران لباس شخصي به شدت مضروب و مجروح شدند.

از ميدان امام حسين تا 24اسفند تا ميدان آزادي سراسر متشنج است. به مردم اجازه حضور در پياده روها را نمي دهند. مردم شعار «مرگ بر ديكتاتور» و «هيهات من الذله» سرداده اند و با دست علامت پيروزي نشان مي دهند.

درگيري در ميدان انقلاب و تقاطع فلسطين ادامه دارد.

در مسير انقلاب –آزادي مردم با شعارهاي «يا حجت ابن الحسن، ريشه ظلم رو بكن» و «ابوالفضل علمدار، برس به داد ايران» حركت مي كنند. نيروهاي سركوبگر به جمعيت تظاهر كننده شديدا حمله كرده و تعداد زيادي را مضروب نمودند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

5دي1388(26دسامبر2009)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر