۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

PostHeaderIcon فراخوان ۲۱۷۲ شهردار فرانسوی برای جلوگیری از فاجعه انسانی مجدد علیه ۳۴۰۰ مخالف ایرانی در عراق

مجموعه خبري - رسانه ها
Wednesday, ۲۵ Azar ۱۳۸۸ | ۱۶ December ۲۰۰۹
AddThis Social Bookmark Button

فراخوان ۲۱۷۲ شهردار فرانسوی برای جلوگیری از فاجعه انسانی مجدد علیه ۳۴۰۰ مخالف ایرانی در عراق
در روزنامه لوموند منتشر شد.

لوموند ـ ۲۵آذر۸۸
 نیروهای عراقی به درخواست رژیم ایران در ژوئیه به کمپ اشرف حمله کردند. آنها در آن حمله ۱۱ را نفر را کشته, ۵۰۰ نفر را زخمی و ۳۶ تن از ساکنان اشرف را بگروگان گرفتند.
 دولت عراق در صدد است ساکان اشرف را بزور جابهجا کند, امری که به فاجعه ای بزرگتر منجر میشود.

بیش از ۲۰۰۰ شهردار فرانسوی سازمان ملل متحد و آمریکا را بهجلوگیری از جابهجایی اجباری ساکنان اشرف فرا میخوانند
منتخبان فرانسوی از عراق میخواهند قطعنامه ۲۴ آوریل ۲۰۰۹ پارلمان اروپا در مورد اشرف را اجرا کند
پارلمان اروپا از عراق میخواهد:
• از جابجایی اجباری ساکنان اشرف در داخل عراق خودداری کند
• به حقوق ساکنان اشرف در چارچوب کنوانسیون ۴ ژنو احترام بگذارد
• محاصره آنان را لغو کند
متن بیانیه شهرداران :
ما بسیار نگران وضعیت ۳۴۰۰ عضو اپوزیسیون ایرانی, سازمان مجاهدین خلق ایران مستقر در کمپ اشرف در عراق هستیم. رژیم ایران تلاش میکند از طریق دولت عراق آنان را متلاشی سازد. حمله مرگبار نیروهای عراقی به کمپ اشرف در ۲۸ و ۲۹ ژوئیه ۱۱ کشته و ۵۰۰ زخمی و ۳۶ گروگان بر جای گذاشت. گروگانها پس از یک اعتصاب غذای ۷۲ روزه و ۳ حکم دادگاه عراقی مبنی بر آزادی آنها, و یک کارزار گسترده بینالمللی آزاد شده و به اشرف بازگشتند. بسیاری از آنها هنگام ورود به اشرف، در آستانه مرگ قرار داشتند.
عفو بین الملل, فدراسیون جهانی حقوق بشر, سازمان جهانی علیه شکنجه و دیدبان حقوق بشر، اسقف اعظم کانتر بری و اسقف توتو، برنده جایزه نوبل و بسیاری شخصیتهای سیاسی و حقوق بشری دیگر، این حمله را محکوم کردند. آنها نگرانی خود را درمورد وضعیت ساکنان اشرف ابراز داشتهاند.
قطعنامه ای که در ۲۴ آوریل ۲۰۰۹ در پارلمان اروپا به تصویب رسید تأکید میکند ساکنان اشرف, افراد حفاظت شده در چارچوب کنوانسیون ۴ ژنو هستند و دولت عراق باید به حقوق آنها احترام گذاشته و از اخراج یا جابهجایی آنها در داخل عراق خودداری نموده و محاصره آنان را پایان دهد.
امروز یک نگرانی عمومی وجود دارد که نیروهای عراقی بار دیگر بدرخواست رژیم ایران و برای خوش آمدن آن به کشتار ساکنان اشرف مبادرت کنند. باید توجه کرد که نیروهای مهاجم در اشرف و اطراف آن حضور دارند.
ما ضمن اعلام همبستگی با ساکنان اشرف و خانوداه های آنها , از دولت آمریکا ,سازمان ملل متحد ودولت عراق میخواهیم که :
۱- دولت آمریکا, باعتبار تعهدات بین المللی اش و بخاطر توافقنامه دو جانبه ای که به ساکنان اشرف امضا کرده است, حفاظت ساکنان اشرف را تضمین نموده از خشونت علیه آنها و جابجایی اجباری آنها در داخل عراق جلوگیری کند.
۲- سازمان ملل متحد با استقرار یک گروه ثابت از ناظران رعایت حقوق ساکنان اشرف را مانیتور نموده و مطمئن شود که آنان در خطر اخراج یا جابجایی اجباری, نیستند
۳- دولت عراق قطعنامه ۲۴ آوریل پارلمان اروپا را به اجرا در آورد.
ما همچنین از دولت عراق میخواهیم, به مواد فوق که منطبق با موازین حقوق بینالملل وحقوق انساندوستانه بین المللی وقانون حقوق بشر بین المللی است , احترام گذاشته و آنها را به اجرا دربیاورد. چیزی که اعتبار و حیثیت عراق به عنوان یک دولت مستقل و دموکراتیک را که متاسفانه زیر علامت سؤال رفته احیاء میکند و ارتقاء میدهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر