۱۳۸۸ دی ۵, شنبه

10

تظاهرات و درگيري در نياوران تهران

درگيري و تظاهرات اعتراضي مردم در بعد از ظهر و شامگاه امروز در نقاط مختلف تهران و ساير شهرها ادامه يافت.

حدود 2000تن از مردم تهران در خيابان نياوران و خيابان جماران ( محل اقامت خميني دجال) با شعارهاي «مرگ بر خامنهاي» و «مرگ بر احمدينژاد» دست به تظاهرات زدند كه با حمله نيروهاي سركوبگر و پرتاب گاز اشكآور مواجه شدند.

نيروهاي سركوبگر براي حمله به تظاهركنندگان و پراكنده كردن آنها با كمبود نيرو مواجه شدند و براي مقابله با تظاهركنندگان درخواست نيروي كمكي كردند. اين در حاليست كه پاسداران جنايتكار, عوامل نيروي انتظامي, بسيجيان, نيروهاي اطلاعاتي و لباس شخصي ها از ابتداي روز در اين منطقه در حال آماده باش بودند.

همزمان, در حاليكه محمد خاتمي, رئيس جمهور پيشين رژيم, مشغول سخنراني بود, بين نيروهاي سركوبگر و مردمي كه شعار هاي ضدحكومتي سر داده بودند, درگيري روي داد. سخنراني خاتمي قطع شد و تظاهركنندگان به خيابان ريختند.

در يك تحول ديگر ظهر امروز, موتور سواران يگان ويژه نيروي انتظامي به تظاهركنندگان در خيابان فخر رازي حمله كردند. برخي از تظاهركنندگان به ساختمان خبرگزاري حكومتي ايسنا پناه بردند. دژخيمان به ساختمان اين خبرگزاري حمله كرده و مردمي را كه به آنجا پناه برده بودند, بهشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. اين وحشيگري به حدي بود كه دستكم دو تن از خبرنگاران اين خبرگزاري حكومتي نيز به گمان اينكه از تظاهركنندگان هستند, توسط نيروهاي سركوبگر به شدت مضروب و مصدوم شدند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

5دي1388(26دسامبر2009)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر