انبوه مردم با شعارهاي «مرگ بر اصل ولايت فقيه» و «مرگ بر ديكتاتور»

در مراسم تشييع و تدفين منتظري شركت كردند

صبح روز دوشنبه 30آذر, انبوه مردم با شعارهاي «مرگ بر اصل ولايت فقيه», «مرگ بر ديكتاتور», در مراسم تشييع جنازه آيتالله منتظري در شهر قم شركت كردند. اين مراسم در حالي برگزار شد كه نيروهاي سركوبگر منزل آقاي منتظري و حرم حضرت معصومه و مناطق اطراف را محاصره كرده بودند.

مردم معترض با سردادن شعارهاي ضدحكومتي خشم و انزجار خود از نظام ولايت فقيه را فرياد ميكردند. آنها از جمله شعار ميدادند: «مرگ بر اصل ولايت فقيه», «مرگ بر ديكتاتور», «منتظری راهت ادامه دارد، حتی اگر ديکتاتور بر ما گلوله بارد», «اين ماه ماه خونه، سيد علي سرنگونه». «ديكتاتور ننگت باد، منتظري روحت شاد», «ديكتاتور بدونه بزودي سرنگونه».

رژيم آخوندها از روز گذشته با مستقر كردن نيروهاي گارد ضدشورش در اتوبانها از خروج مردم شهرهاي مختلف به سمت قم جلوگيري ميكردند و صدها اتوبوس كه از شهرهاي آذربايجان شرقي و غربي, همدان, زنجان و مشهد عازم شهر قم بودند, را در هنگام خروج متوقف ساختند. در ورودي قم مزدوران مانع ورود اتوموبيلها به اين شهر ميشدند. شماري از افرادي كه از تهران, تبريز و مشهد عازم شركت در اين مراسم بودند بازداشت شدند.

پس از مراسم تدفين, عوامل نيروي انتظامي, مزدوران بسيجي و اطلاعاتي ها با حمله وحشيانه به مردم گردآمده پيرامون منزل آقاي منتظري بنر تسليت و عكس وي را پاره کردند. مزدوران موتورسوار با پرتاب گاز اشكآور و فلفل سعي در پراكنده كردن مردم داشتند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

30آذر1388(21دسامبر2009)