فراخوان خانم رجوي به محكوميت جنايت فجيع رژيم آخوندي در سيرجان

بهدنبال اعدام دو زنداني در سيرجان و آتش گشودن بر روي مردم معترض در اين شهر, كه به كشته شدن 5تن و زخمي شدن دهها تن و بازداشت شمار زيادي از مردم منجر شد, خانم مريم رجوي, رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران, دبير كل, شوراي امنيت, كميسر عالي حقوق بشر ملل متحد و ديگر ارگانهاي مدافع حقوق بشر را به محكوم كردن اين جنايتهاي وحشيانه فراخواند و خواستار ارجاع پرونده نقض وحشيانه حقوق بشر توسط فاشيسم ديني حاكم بر ايران به شوراي امنيت ملل متحد شد. وي افزود, اين رژيم بسياري از زندانيان سياسي را تحت عنوان زندانيان و مجرمان عادي اعدام ميكند.

روز چهارشنبه 2ديماه, دژخيمان رژيم دو زنداني به نامهاي اسماعيل فتخی زاده و محمد اسفندياری را به دار آويختند. اين اقدام جنايتكارانه پس از آن صورت گرفت كه مردم دوبار تلاش آخوندها براي بهدار آويختن آنها را با اعتراضات جسورانه خود به هم زدند. رژيم آخوندها در هراس از اعتراضات مردم غيور سيرجان از محل و زمان اجراي اين احكام جنايتكارانه هيچ اطلاعاتي منتشر نكرد.

صبح سهشنبه قربانيان پس از اعتراض شجاعانه مردم و سنگباران كردن دژخيمان, در حالي كه طناب دار به گردنشان آويخته شده بود, به كمك مردم از صحنه گريختند.

نيروهاي سركوبگر پس از چند ساعت مجددا اين دو زنداني را دستگير كرده و به پاي چوبه دار بردند. اما مردم خشمگين بار ديگر به درگيري با مزدوران پرداختند تا مانع اعدام آنان شوند. مزدوران با آتش گشودن به روي مردم دست كم 5تن را كشته و دهها تن را مجروح و شمار زيادي از اهالي ازجمله خانواده محكومان را دستگير كردند و زندانيان را از صحنه خارج نموده و مخفيانه اعدام نمودند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

3دي 1388(24 دسامبر2009)