۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

منبع سایت همبستگی

PostHeaderIcon بیانیه ۲۴تن از نمایندگان پارلمان عراق از فراکسیونهای مختلف هشدار نسبت به جابجایی اجباری ساکنان اشرف

مجموعه خبري - حمايت هاي بين المللي
Sunday, ۲۲ Azar ۱۳۸۸ | ۱۳ December ۲۰۰۹
AddThis Social Bookmark Button

بیانیه ۲۴تن از نمایندگان پارلمان عراق از فراکسیونهای مختلف
هشدار نسبت به جابجایی اجباری ساکنان اشرف
که افراد حفاظت شده بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو هستند
در آستانه انتخابات و در شرایطی که عراق در معرض چالشهای امنیتی سختی قرار گرفته است متأسفانه بجای تمرکز بر روی خشکاندن ریشه های دخالتهای خارجی و بطور مشخص دخالت رژیم ایران که منجر به فاجعه های بزرگی علیه شهروندان بیگناه میشود دولت پروژه هایی را برای پاداش دادن به این رژیم در دستور کار قرار داده و متأسفانه تسلیم خواسته رژیم ایران برای انتقال ساکنان اشرف شده است.

ما تأکید میکنیم که ساکنان اشرف که طی یکسال اخیر تحت محاصره و تحریم بیرحمانه ای قرار داشتند هیچ تهدیدی برای عراق نیستند و از آنجا که یکبار در ژوئیه گذشته مورد تهاجم بیرحمانه ای قرار گرفتند که منجر به کشتار ساکنان این کمپ شد لذا ما نسبت به این پروژه خطرناک وغیرانسانی که در صورت اجرا منجر به کشتار گسترده افراد بیگناه میشود قویاً هشدار میدهیم و آنرا بر خلاف منافع عالیه مردم عراق و اقدامی در راستای پروژه های طائفی در آستانه انتخابات میدانیم.
ساکنان اشرف در کادر کنوانسیون های بین المللی ”افراد حفاظت شده” محسوب می شوند و هرگونه اذیت و آزار آنها و منجمله انتقال غیرداوطلبانه آنها در ردیف جنایت جنگی محسوب میشود که بیش از پیش وجهه عراق در سطح منطقه ای و بین المللی را مخدوش کرده و در خدمت پروژه های ضد عراقی است.
امضاء کنندگان :

- دکتر اسامه النجیفی
- دکتر ظافر العانی
- دکتر عدنان الپاچهچی
- دکتر مصطفی الهیتی
- دکتر ندى ابراهیم
- حسین الشعلان
- دکتر سلمان الجمیلی
- دکتر احمد العلوانی
- عدنان دنبوس
- حسام العزاوی
- رضوان الکلیدار
- عالیه نصیف
- فلاح حسن النقیب
- وسام البیاتی
- محمد التمیم
- فلاح حسن زیدان
- محمد سلمان
-
- حسن دیکان
- اسعد ابراهیم حسن (العیساوی)
- عدنان ذیاب
- عزالدین الدوله
- حسین الفلوجی
- شذى الموسوی
- طه اللهیبی

-

شماری از نمایندگان پارلمان عراق تصمیم دولت نوری مالکی مبنی بر انتقال ساکنان اشرف را مورد اعتراض قرار دادند. آنها این تصمیم گیری را هدایت شده از سوی رژیم ایران توصیف کردند که دولت عراق آنرا اجرا میکند.
تلویزیون الرافدین عراق(۲۰آذر۸۸) ضمن پخش این خبر افزود:
نمایندگان مجلس، دولت فعلی را متهم کردند که از زمان روی کار آمدن، رضایت رژیم ایران مهمترین اولویتش بوده است و نه راضی کردن مردم عراق که خونشان جاری است. این نمایندگان از اینکه دولت به دستورات و پرونده های خارجی که در حال حاضر اهمیتی ندارد می پردازد اما نسبت به فجایع و تراژدی یی که بر سر مردم عراق می آید بی توجه است ابراز تاسف کردند.
تلویزیون الرافدین سپس در این رابطه مصاحبه یی با مهدی عقبایی از اشرف ا نجام داد.
وی تأکید کرد: تصمیم گیری برای جابجایی ساکنان قرارگاه اشرف چیزی نیست الا تسلیم تاسف انگیز در مقابل دیکته های رژیم ایران و اجرای توافق دوجانبه ای که خامنه ای در فوریه گذشته از آن پرده برداشت. همچنین این موضوع همزمان با قصد رژیم ایران برای دخالت در امور داخلی عراق در آستانه انتخابات پارلمانی عراق می باشد. اگر این تصمیم گیری اجرا شود مطمئناً باعث وقوع یک فاجعه انسانی خواهد شد و باید انتظار صدها کشته وهزاران زخمی را داشت و بسیار بیشتر و بزرگتر از فاجعه ای خواهد بود که در ژوئیه گذشته رخ داد.
مهدی عقبایی افزود: شکی نیست که این تصمیم گیری غیرقانونی و مخالف کنوانسیون چهارم ژنو است ویک جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر