۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

لس آنجلس تایمز: نمایش سرزندگی اپوزیسیون در تظاهرات روز کارگر

دوشنبه، ۱۳ اردی‌بهشت ۱۳۸۹ / ۰۳ می ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

روزنامه لس آنجلس تایمز, با اشاره به فیلمهای که به تدریج از درگیریهای مربوط به روز کارگر بر حضور و سرزندگی اپوزیسیون انگشت گذاشت.

لس آنجلس تایمز برخی شعارهای این تظاهرات را مورد توجه قرار داده از جمله: ” ندائیم! سهرابیم!” این ها شعار دانشجویان در روز کارگر بود که اشاره به ندا آقاسلطان و سهراب اعرابی دو تظاهرکننده که سال گذشته در خشونتهای بعد از انتخابات کشته شدند, بود آنها هم‌چنین شعار می‌دادند ”ما همه یک صدائیم”. گزارشات و فیلمهای کوتاه به‌تدریج درگیریهای آخرهفته بین اعتراض کنندگان ضدحکومتی و حامی کارگران با نیروهای امنیتی را در پایتخت و سایر شهرهای ایران نشان می‌دهند.

لس آنجلس تایمز در بخش دیگری از این گزارش می نویسد: نیروهای امنیتی که انتظار دردسر را داشتند در اول ماه مه مرکز تهران را تحت کنترل گرفتند و به‌خصوص در اطراف مقر نیمه‌رسمی خانه کارگر مستقر شدند.…
صدها نفر از دانشجویان در مقابل درب دانشگاه اصلی تهران تجمع کرده و شعار مرگ بر دیکتاتور! و مرگ بر تو! می‌دادند

لس آنجلس تایمز آنگاه به حضور احمدی نژاد در وزارت کشور اشاره می کند:

احمدی نژاد برای گروهی از کارگران منتخب در یک تالار در وزارت کشور سخنرانی نمود.
کارگران از کارخانه های دولتی با اتوبوس آورده شده بودند. به گفته یک شاهد, حتی کارگران مضطرب و عصبانی بوده و تلاش می کردند که با رئیس جمهور صحبت نموده و درخواست شرایط بهتری برای کارخود نمایند, اما محافظین رئیس جمهور وی را احاطه کرده و مانع از دسترسی آنان شدند.
پس از این که احمدی نژاد بدون اطلاع قبلی به مدرسه علوم پزشکی دانشگاه تهران رفت, دانشجویان نیز دست به تظاهرات زدند.

با فرارسیدن بعدازظهر درگیری ها در خیابان های اطراف مرکز شهر تهران نزدیک وزارت کار و اموراجتماعی ناگهان شروع شد. طبق گزارش دهها تن مجروح شدند, اما گزارشات تایید شده ای از دستگیری ها نبود.
روز یکشنبه معلمین در مقابل پارلمان سابق, نزدیک دفتر خامنه ای تجمع نمودند.

این روزنامه با اشاره به تظاهرات روز کارگر در شهرستانها ادامه می دهد: تظاهرات در سایر شهرهای از جمله تبریز, شیراز, کرمانشاه , قزوین و اصفهان , نیز گزارش شده است. یک منبع در اصفهان که به شرط ناشناس بودن صحبت می کرد گفت, تعدادی از مردم در تظاهرات مجروح و بازداشت شدند.

یک شاهد گفت, کارگران بیکار اخراج شده با نیروهای دولتی درگیر شدند. حداقل ۱۶ تن طبق گزارشات مجروح شدند.
یک شاهد گفت که کارگران و دانشجویان, ایستگاه پلیس دستگرد را محاصره کردند. زمانی که سعی کردند آنرا تسخیر کنند, پلیس شلیک کرد.
در فلاورجان, درقسمت کارگری خمینی شهر, درگیری ها بین نیروی ضدشورش پلیس و تظاهرات کننده ها به ناگهان شروع شد که بسیاری از آنان کارگران بیکاری بودند که با چوب و قمه پلیس را تهدید کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر