۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

وزیر خارجه آمریکا توافق دیکتاتوری آخوندی با ترکیه و برزیل را خطری برای امنیت جهانی دانست

شنبه، ۰۸ خرداد ۱۳۸۹ / ۲۹ می ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

هیلاری کلینتون که در انستیتوی بروکینگز واشنگتن سخنرانی می کرد در باره معامله رژیم آخوندی با ترکیه و برزیل بر سر تبادل سوخت اتمی گفت این اقدام برزیل و ترکیه برای امنیت جهانی خطرناک است.


به گزارش سایت وزارت خارجه آمریکا, کلینتون افزود: توافق سه جانبه برزیل و ترکیه در خدمت رژیم ایران قرار می گیرد تا وقت بخرد و از فشارهای بین المللی برای اعمال تحریمها بکاهد. ما مراتب نارضایتی خودمان را به برزیل اعلام کرده ایم.

لازم به یادآوری است که کلینتون در اوائل هفته جاری در چین این اقدام رژیم آخوندی را ترفند آشکار نامید.

در همین حال روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به توافقنامه موسوم به تهران نوشت رژیم ایران از برزیل برای وقت کشی جهت تولید تسلیحات هسته‌یی استفاده کرده است.
نیویورک تایمز در مقاله یی با عنوان ”توافق ایران لکه یی در پیشنیه رهبر برزیل تلقی می شود” به اعتراضاتی که رئیس جمهور برزیل در کشورش به دلیل معامله با رژیم آخوندی با آن مواجه شد، پرداخته و نوشت، , داسیلوا در بازگشت به کشور با موجی از انتقادات از جانب نظریهپردازان و قانونگذارانی مواجه شد که سؤال میکردند آیا این یک ماموریت ساده لوحانه بود یا بدتر از آن اقدامی مضر برای اعتبار کشور بود.
برخی استدلال میکردند که رژیم ایران از داسیلوا برای وقت کشی بیشتر جهت تولید تسلیحات هستهیی استفاده کرده است.
لوئیز فیلیپ لامپریا, وزیر خارجه سابق این کشور قبل از سفر دا سیلوا به تهران گفت تلاشهای دیپلماتیک با رژیم ایران میتواند ”به تلفات مادی و سیاسی غیر قابل محاسبهیی منجر شود“
نیویورک تایمز افزود تلاشهای برزیل برای متقاعد کردن ایرانیها همواره در داخل کشور خوب پیش نرفته است. پس از آن که وزیر بازرگانی برزیل ماه گذشته در تهران یک پیراهن زرد تیم ملی فوتبال برزیل را به احمدینژاد هدیه کرد, کلوویس روسی, یک مقاله نویس محترم, نوشت که پیراهن برزیل ”آغشته به خون“ مخالفان ایرانی شد که توسط این رژیم به قتل رسیدند...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر