۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

کلینتون: اجازه نمی دهیم احمدی نژاد تلاشهای ما را برای قطعنامه ملل متحد مختل کند

دوشنبه، ۱۳ اردی‌بهشت ۱۳۸۹ / ۰۳ می ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

تلویزیون سی.ان.ان - هیلاری کلینتون: اگر احمدی نژاد به این کنفرانس می آید تا بگوید ما می خواهیم از پیمان ان پی تی تبعیت کنیم, این یک خبر بسیار خوشایندی خواهد بود, اما من احساس می کنم, آنها برای این, به اینجا نمی آیند. من فکر می کنم که آنها برای منحرف کردن اذهان و ایجاد سردرگمی بر سر این موضوع, به اینجا می آیند.

ولی هیچ سردرگمی وجود ندارد. آنها پیمان ان پی تی را نقض کرده اند... در نتیجه ما اجازه نخواهیم داد که رژیم ایران, موضوع را از ناتوانی شان در تبعیت از جامعه جهانی منحرف کرده, و تلاشهای ما را در زمینه متقاعد کردن جامعه جهانی برای به دست آوردن یک قطعنامه قوی در شورای امنیت ملل متحد, مختل کند,

قطعنامه ای که آنها را هر چه بیشتر منزوی کرده, و عواقبی برای رفتار آنها در نظر بگیرد. ... اگر او فکر می کند که با آمدنش به اینجا می تواند به نحوی توجهات را از روی این مسئله بسیار مهم جهانی منحرف کند, یا باعث سردرگمی در زمینه آنچه که ایران می کند بشود, که البته من فکر می کنم میدانی برای ایجاد چنین شبهه ای وجود ندارد, در آنصورت فکر نمی کنم که شنونده های او, استقبال چندانی بکنند.

خبرنگار: این رهبر ایرانی در نشست سالانه ماه سپتامبر ملل متحد نیز شرکت کرده بود و می خواهد در اینجا علیه تحریمات احتمالی, لابی کند. کشورهای ۱+۵ مستمرا در حال ملاقات با یکدیگر هستند تا به قطعنامه ای علیه ایران, به خاطر خودداری اش برای مذاکره حول برنامه اتمی خود, دست یابند.

سوزان رایس, سفیر آمریکا در ملل متحد: رژیم ایران نشانی ما را می داند, نشانی ما, کشورهای ۱+۵ بوده است و اگر ایران حرف جدیدی برای گفتن دارد, می داند ما را در کجا بیابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر