۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

پایان دوستی رژیم ایران و روسیه

پنج‌شنبه، ۰۶ خرداد ۱۳۸۹ / ۲۷ می ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

پاسدار احمدی‌نژاد رئیس جمهور آخوندها, روسیه را متهم کرد که در مناقشه هسته‌ای به جانب آمریکا رفته است. روسیه به اتهامات احمدی‌نژاد واکنشی تند نشان داد. خبرگزاری‌ها از پایان دوستی ایران و روسیه سخن می‌گویند.

در مناقشه بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران، روسیه تا کنون در کنار ایران قرار داشت. اما در روزهای اخیر روسیه نشان داده آماده است به پیش‌نویس تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران در شورای امنیت رأی مثبت بدهد. این امر واکنش رژیم آخوندی را برانگیخته است.

احمدی‌نژاد طی سخنانی در کرمان از موضع دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه انتقاد کرد. وی ضمن اشاره به دوستی پرسابقه رژیم ایران با روسیه گفت که از روسیه انتظار داشته از توافق تبادل سوخت هسته‌ای که ایران با ترکیه و برزیل منعقد کرده، حمایت کند.

پاسدار احمدی‌نژاد در سخنرانی خود تاکید کرد، مایل است حرف‌هایش به گوش رئیس‌ جمهوری روسیه برسد. او گفت که توضیح رفتار مدودف برای سران رژیم دشوار شده است. به نظر پاسدار احمدی نژاد، دولت روسیه با حمایت از پیش‌نویس قطعنامه‌ وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، در کنار دشمنان رژیم ایران قرار گرفته است.
محمود احمدی‌نژاد، که امیدوار بود با امضای بیانیه تهران و آمادگی برای مبادله سوخت هسته‌ای، از تصویب قطعنامه‌ی تازه‌ای در شورای امنیت جلوگیری کند، اینک خود را در برابر قدرت‌های جهانی تنها می‌بیند.

روسیه به اظهارات پاسدار احمدی نژاد واکنش سریع نشان داد. کرملین احمدی‌نژاد را متهم کرد که «با ماجراجویی و تندروی سیاسی، تصمیمات مبهم و حرف‌های جنجالی، مایه نگرانی جامعه جهانی شده است».

سخنگوی دیمیتری مدودف در امور سیاست خارجی به خبرنگاران گفت که روسیه نه به قصد دنباله‌روی از آمریکا، بلکه به خاطر منافع ملی خود با برنامه هسته‌ای ایران مخالفت می‌کند. او همچنین گفت: «تا کنون با عوام‌فریبی سیاسی کسی نتوانسته است اعتبار کسب کند».

برگرفته از دویچه وله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر