۱۳۸۹ فروردین ۱۸, چهارشنبه

تلويزيون الرافدين:
دكتر محمد الشيخلى:
رژيم ايران پشت انفجارهاى خونين عراق است
يك انفجار از سلسله انفجارهاي تروريستي يكشنبه بغداد
يك انفجار از سلسله انفجارهاي تروريستي يكشنبه بغداد
دكتر محمد الشيخلى مدير مركز بررسيهاى عدالت ملى در لندن، رژيم ايران را بهعنوان عامل انفجارها و جنايتهاى روزهاى اخير در عراق دانست و گفت:
«بدون هيچ ترديدى جنايت وحشتناكى كه در منطقه هور رجب وجنايت بعد از آن و تراژدى كه ملت عراق با آن مواجه هستند چيزى بجز درگيرى بين نيروها در عراق نيست. هميشه مىگوييم كه در اين انفجارها دنبال رژيم ايران بگرديد.»

وى كه با تلويزيون الرافدين مصاحبه مىكرد، افزود:« متاسفانه اين نقضهاى امنيتى نشان مىدهد كه اين عمليات كار افراد و يا گروه نيست بلكه عمليات سازمان‌يافته يك نهاد است، عمليات نهاد و اطلاعاتى است كه طرح مشخصى كه در عراق شناخته شده است را انجام مىدهد و دست درازى در نفوذ در خاك عراق دارد. نقش سپاه قدس و بازوهاى نظامى كه اين سپاه بدنام در عراق دارد را بعيد نمىدانيم… »

محمد الشيخلى هم‌چنين گفت: «رژيم ايران از مردم عراق انتقام مىگيرد و تلاش مىكند كه وضعيت را بهم بريزد و آن را به سال 2006 برگرداند كه در آن زمان قربانيان زيادى گرفت. اضافه بر اين، جنگ بين آمريكا و ايران در عراق، خاك عراق را تبديل به باتلاقى خطرناك براى تصفيههاى اين نهاد كه در عراق فساد مىكند قرار داده است.»

وى افزود:«متاسفانه هيچ حاكميت جدى در عراق وجود ندارد كه به انسان عراقى احترام بگذارد و از خون عراقيان كه روزانه در خيابانهاى بغداد و بقيه استانها به زمين مىريزد حفاظت كند… »

محمد الشيخلى گفت: «پرونده امنيتى از خطرناكترين پروندهها در عراق است. وقتى كه مرز و بهخصوص مرز شرقى عراق به‌صورت باز رها مىشود و نقضهاى خطرناكى كه دولت ايران انجام مىدهد، اعلام نمىشود و رژيم ايران سلاح و بستههاى انفجارى و خودروهاى مرگ و شبهنظاميان وارد مىكند. اين نشان مىدهد كه ميدان عراق از همه طرف باز است تا اينكه اينگونه عمليات جنايت كارانه تروريستى عليه مردم بيگناه عراق اجرا شود…»

تلويزيون الرافدين از محمد شيخلى پرسيد: اين حوادث بلافاصله بعد از تهديد مالكى صورت گرفته است كه گفته بود در صورتى كه شمارش دستى آراء صورت نگيرد خشونت برخواهد گشت. آيا بنظر شما آنچه در بغداد رخ داد جدا از تهديدى است كه مالكى كرده است؟

الشيخلى پاسخ داد«بدون كمترين شك، اين تهديدى كه بالاترين نوك هرم حاكميت در عراق مطرح كرده است را بعيد نمىدانيم، اين اظهارات سياسى تاثير منفى در جامعه عراق خواهد داشت و در نتيجه پيامهايى به بازوهاى سياسى داراى نفوذ در عراق و بهخصوص سپاه قدس مىدهد كه دست به كشتار بزنند و يا وضعيت امنيتى در داخل عراق را بهم بريزند. تلاش مىكنند كه به كرسيهاى دولت بچسبند تا اينكه سياستهاى خود را بر مردم عراق تحميل كنند.»

مجرى: نيروهاى امنيتى در آمادهباش قرار گرفتهاند. آيا اين آمادهباش با توجه به اينكه اين نيروها متهم هستند كه براى اجراى اين عمليات تسهيلات فراهم كردهاند كافى است؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر