۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

سرمقاله واشنگتن تايمز: بهترين راه، كمك به مردم ايران براى سرنگونى رژيم اسلامى است
قيام عاشورا - مردم نيروهاي سركوبگر را جارو كردند
قيام عاشورا - مردم نيروهاي سركوبگر را جارو كردند
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
روزنامه واشنگتن تايمز در سرمقاله خود بهترين راهحل مسأله ايران را كمك به مردم ايران براى سرنگونى رژيم آخوندى دانست.
اين روزنامه با عنوان ”به زير كشيدن تهران“ نوشت: يك مخالف در ايران ممكن است آخرين و بهترين شانس براى صلح در اين منطقه باشد اما اين تنها با كمك آمريكا ميسر است. مايكل والر از مؤسسه سياستهاى جهانى استدلال مى‌كند كه بهترين راه براى اينكه آمريكا تغيير در ايران را ترغيب نمايد نه از طريق تحريمها يا اقدام نظامى بلكه با كمك به مردم ايران براى سرنگونى رژيم اسلامى است. در يك نشست توجيهى در دفتر اين مؤسسه در واشنگتن گفت با انجام اقدامات مقدماتى، انقلاب مى‌تواند در عرض چند روز محقق شود. ايران مستعد يك تغيير راديكال مى‌باشد. ملاهاى حاكم وسيعاً نامشروع و فاسد تلقى مى‌شوند. مردم ناراضى هستند و به‌طور فزاينده‌يى خواهان مقابله با رژيم هستند.

جنبش دانشجويى به درجاتى در رويارويى با اين رژيم از خود بى‌باكى و جسارت نشان داده است. سپاه پاسداران كه شايد نسيم تغيير را حس كرده، در وفادارى دوآتشه كه زمانى به رژيم داشت شكافهايى ايجاد شده است. والر مى‌گويد فكر مى‌كند آمريكا مى‌تواند يك قيام در تهران را در مقايسه، با تلاشى كمتر، تسهيل نمايد. آمريكا مى‌تواند اپوزيسيون را از طريق توزيع گسترده تلفنهاى همراه از قبل پرداخت شده و سرورهاى اينترنتى نيابتى و دوربينهاى ويديويى فليپ و ساير ابزار ضبط و تبليغ قيام كمك كند. … عامل مهمى كه نمى‌گذارد مردم ايران يك تصميم قاطع عليه سران مذهبى اين تئوكراسى بگيرند؛ ترديد آنها در اين است كه آمريكا از حركت آنها حمايت خواهد كرد. يك علامت روشن به ناراضيان ايرانى مبنى‌بر اينكه؛ واشنگتن از يك قيام حمايت مى‌كند، آنها را در تحقق اين واقعه كمك خواهد كرد.

واشينگتن تايمز در ادامه سرمقاله خود مىافزايد: مگر اين نيست كه هيلارى كلينتون وزيرخارجه، مخالف سياسى خود را به لجن مى‌كشد تا آن را تخريب كند؟ بسيار خوب به همين سياق، وى مى‌تواند با خامنهاى هم همين كار را بكند. وى نسبت به اتهامات فساد خيلى حساس است با اين وجود، بنابه گزارشها، او 30ميليارد دلار پس‌انداز كرده كه براى يك ملاى متواضع، ميزان قابل‌توجهى است كه احتمالاً از طرق غيرقانونى به‌دست آمده است. بنابه گزارشهاى دريافتى خامنهاى هم‌چنين افسردگى فلج‌كننده‌يى گريبانگيرش شد است كه ممكن است در صورتى كه بهره‌بردارى شود، توان او براى گرفتن تصميمات در يك بحران را فلج نمايد. با كمك به سرنگونى رژيم اسلامى در تهران، منافع آمريكا به‌طور قابل توجهى در خاورميانه هم پيش خواهد رفت.

ايران فعالانه خشونت را در افغانستان، عراق، لبنان و مناطق فلسطينى ترويج مى‌كند.
رژيم ايران به شبهنظاميان ضدآمريكايى سلاح، پشتيبانى مالى و اطلاعاتى مىدهد رژيم ايران به‌طور مستقيم و غيرمستقيم مسئول كشته شدن نظاميان آمريكايى بيش از هر جنگ ديگرى بعد از ويتنام بوده است و البته اين رژيم براى پاسخگويى به اينها مى‌بايست به پاى ميز محاكمه آورده شود. بهاى يك عمليات بى‌ثبات سازى نسبت به هزينه خودروهاى آمريكايى كه با بمبهاى كنارجاده‌يى ايرانى از بين رفتند و توانبخشى سربازانى كه در اين حملات مجروح شدند ناچيز است. برخلاف تحريمهايى كه پرزيدنت اوباما دنبال مى‌كند، اين طرح به نتيجه خواهد رسيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر