۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

یک کودک ۱۱ ساله حلقه مفقود تکامل انسان را پیدا کرد

شنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۷ آوریل ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

بقایای تیره جدیدی از نسل اولیه انسان متعلق به یک میلیون و ۹۰۰ هزار سال پیش کشف شد. این کشف توسط ماتیو، یک کودک ۱۱ ساله و پدرش در آفریقای جنوبی صورت گرفت.


این کودک و پدرش در داخل یک غار به اسکلت کله دو انسان، یکی متعلق به یک زن و دومی متعلق به یک کودک برمیخورند. اسکلتی که می تواند برای کشف حلقه مفقوده در تکامل انسان کمک بسزایی بکند.

زیر خاک این سرزمین که به آن «گهواره نسل انسان» گفته میشود، رمز انسانهای اولیه نهفته است. ماتیو میگوید: سنگی را از روی زمین برداشتم، در حقیقت این یک استخوان تَرْقُوِه پیدا کردم. ابتدا نمی دانستم که این استخوان مربوط به یک «آنتولوپ» است. فورا پدرم را صدا کردم. آنچه ماتیو کشف کرده بود، قسمتی از استخوان اولیه ترین نوع بشر بود. ماتیو گفت: آنتولوپها آدمهای کوتاه قدی بودند که حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار سال پیش زندگی میکردند.

در چند متری محل کشف اولین استخوان، پدر ماتیو که یک دانشمند فسیل شناس است، اسکلتهای ماقبل تاریخ یک زن و یک کودک را کشف کرد. دانشمندان تاکنون از وجود این غار بی خبر بودند. ولی کشف این محل خارق العاده، آثار بسیار مهمی از شکل دقیق تکامل انسان را نشان می دهد. پدر ماتیو می گوید: این نسل درست در نقطه حلقه مفقوده تکامل است، جایی که بشر از میمون به انسان تبدیل میشود.

اسکلت کشف شده نوع جدیدی از نسل «هُومِناژ» است که آنرا «اُسْتِرُولُو پِسیکا سِدوبا» میگویند. این نوع انسان به انواع قبلی مانند «هُومُوهابُولُوس» ها شباهتی ندارد. اینها دستان بسیار درازی دارند، مانند اورانگوتانها. ولی کف دستان آنها مانند انسان کنونی کوتاه و قدرتمند است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر