۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

به قلم:زينب امين السامرائى
زنان اشرف، قهرمانان بىهمتا…
زنان اشرف، قهرمانان بي همتا
زنان اشرف، قهرمانان بي همتا
پايگاه خبرى الملف در مطلبى تحت عنوان ”زنان اشرف قهرمانان بىهمتا و خواستههاى بينالمللى براى حفاظت از اشرف» نوشت: درخواستهاى بينالمللى براى اتخاذ موضعى قاطع براى مسأله ساكنين در محاصره اشرف واقع در عراق هميشه وجود داشته است و جامعه بينالمللى دائماًًً در حال دفاع از اشرف و آرمانهاى انسانيش بوده است بطوريكه افكار عمومى عربى و بينالمللى را ملزم به مقابله با نقض آشكار حقوقبشر در مورد اشرف كرده است. دفاع از اشرف امروزه براى جلوگيرى و متوقف كردن تجاوزات مستمر نسبت به ساكنين خلع سلاح شده آن امرى لازم و حياتى گرديده است. براى كسانى كه براى محقق كردن آرمانشان و نيل به آزادى توسط كميته مأمور شده براى سركوب اشرف، به دستور رژيم ايران و همپيمان او دولت مالكى مستمرا تحت فشار قرار دارند.

زينب امين السامرائى نويسنده مقاله در ادامه نوشت: جمع كثيرى از نمايندگان در اروپا اعتراض شديد خودشان را عليه سركوب فعلى ساكنين اشرف بيان كردهاند و از دولت عراق خواهان پايبندى به تعهدهاى خودش كه در توافقات بينالمللى با نيروهاى آمريكايى امضا شده است گرديدهاند.

نويسنده مقاله مىافزايد: نبايد نقش قهرمانانه زنان حاضر در قرارگاه اشرف را فراموش كنيم. آنها نقش بزرگ و موثرى در دفاع از اشرف و ممانعت از طرحهاى فاشيسم دينى حاكم بر ايران كه مٌصر به تصفيه ساكنين اشرف مىباشد داشتهاند و نقش زنان اشرف در مقابله با انواع ستمها و شكنجههاى روحى شايان تقدير و ستايش است و با وجود تمامى اين فشارها زنان اشرف بهعنوان سمبلهاى شجاعت و مبارزه طلبى با تمام توان در مقابله با نيروى طغيانگر شناخته مىشوند. به همين دليل زنان پارلمانتر در پارلمان فدرال آلمان و پارلمان محلى برلين و فعالين زن در جنبش برابرى در آلمان بيانيهاى صادر كردهاند كه در آن همبستگى خودشان را با زنان مقاوم ايران و مجاهدين اشرف ابراز كردهاند و براى مقابله با تهديدات رژيم ايران و عواملش در عراق جهت نابودى ساكنين كمپ اشرف فراخوان دادهاند.
در اين بيانيه تصريح شده كه در اين نقطه وظيفه اروپا است كه به دولت عراق نسبت به استفاده از هرگونه شيوه سركوبگرانه هشدار دهد و از سازمان ملل بخواهد كه مسئوليت حفاظت اشرف را برعهده بگيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر