۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

آمریکا رژیم ایران را متهم کرد که نیات پلید هسته ای دارد

شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۰ آوریل ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت بر اساس آنچه رژیم ایران هنگام رونمایی از سانتریفیوژ جدید اعلام کرد, باید نتیجه بگیریم که ایران در برنامه های اتمی خود مقاصد پلیدی دارد.



خبرگزاری فرانسه ۱۰ آوریل ۲۰۱۰ ـ آمریکا روز جمعه گفت رونمایی از سانتریفوژهای جدید برای غنی سازی اروانیوم نشان می دهد که رژیم ایران دارای نیات پلید هسته ای است.

فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «اگر رژیم ایران می خواهد جامعه جهانی گفته هایش را باور کند که در برنامه های اتمی خود اهداف صلح آمیز دارد دیگر نیازی به نسل سوم و یا سانتریفیوژ سریعتر ندارد».
کراولی گفت بر اساس آنچه رژیم ایران هنگام رونمایی از سانتریفیوژ جدید اعلام کرد, باید نتیجه بگیریم که ایران در برنامه های اتمی خود مقاصد پلیدی دارد.

وی افزود به همین دلیل ما به همکاری خود با جامعه جهانی برای اقدامات بیشتر برای تحریمات علیه رژیم ایران ادامه می دهیم. تا به رژیم ایران نشان دهیم که کوتاهی در اجرای تعهداتش, تبعاتی در پی خواهد داشت.

اظهارات وزارت خارجه آمریکا به دنبال رونمایی از سانتریفوژهای سریعتر برای غنی سازی اورانیوم توسط رژیم ایران مطرح می شود.

کانادا: آزمایش بردباری جامعه جهانی
دولت کانادا نیز برای اعمال فشار بر رژیم ایران برای توقف جاه طلبی های اتمی اش به سایر کشورهای بزرگ پیوست و به رژیم ایران هشدار داد که شکیبایی جامعه جهانی را مورد آزمایش قرار ندهد.

کانادا روز جمعه از تحریمهای جدید علیه رژیم ایران پشتیبانی کرد و گفت اعلام دستگاههای سریعتر برای غنی سازی اروانیوم توسط رژیم ایران, یک تهدید برای امنیت جهانی است.

انگلستان: نگرانی عمیق
دولت انگلستان نیز نسبت به تحولات اتمی ایران ابراز«نگرانی عمیق» کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا گفت, ما نسبت به برنامه هسته یی ایران و این امر که ایران نتوانسته است جامعه بین المللی را نسبت به اهداف کاملا صلح آمیز این برنامه مطمئن سازد شدیدا ابراز نگرانی می کنیم. وی همچنین اضافه کرد که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد استفاده از این فن آوری را ممنوع ساخته است, که بدان معنی است که ایران باید غنی سازی را متوقف کند و در مورد اهداف برنامه هسته یی کشور شفافیت بیشتری نشان دهد.

وی افزود: "پنج قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که ایران را ملزم به تعلیق برنامه غنی سازی و روشن کردن مقاصد اتمی اش می کند، البته استفاده از این نوع فناوری را ممنوع کرده است."

رژیم ایران روز جمعه در نمایشی با به سخره گرفتن جامعه جهانی در مراسم موسوم به چهارمین جشن ملی هسته ای، از نمونه ای از نسل سوم سانتریفیوژها و آنچه که نمونه سوخت مجازی رآکتور تهران نامیدند، رونمایی کرد.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم ایران، در این مراسم در باره طراحی نسل سوم ماشین های سانتریفیوژ در سازمان انرژی اتمی ایران گفت: "این ماشین ها آزمایش های مکانیکی خود را با موفقیت به پایان رسانده اند."
رژیم ایران در حالی خبر از توسعه برنامه غنی سازی می دهند که شورای امنیت برای اعمال تحریم های بیشتر آماده می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر