۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

دستگيرى هواداران مجاهدين بهويژه خانوادههاى ساكنان اشرف
شوراي ملي مقاومت ايران
شوراي ملي مقاومت ايران
دژخيمان رژيم آخوندى، پس از قيام عاشورا، شمار زيادى از هواداران مجاهدين و خانوادههاى ساكنان اشرف را دستگير و تحت فشار قرار دادهاند.
على مهر نيا 70ساله، پرويز ورمزيارى 54ساله، مجيد رضايى، عليرضا نبوى و على معصومى كه فرزندان و بستگانشان در اشرف هستند، از شمار دستگيرشدگان روزهاى پس از عاشورا هستند. ورمزيارى و رضايى از زندانيان سياسى در سالهاى دهه60 بودهاند. همسر آقاى نبوى، عاطفه نبوى و 5تن ديگر از اعضاى خانوادهاش، خانمها طيبه و فاطمه نبوى و آقايان سيدظهور، سيدضياء و سيدجلال نبوى نيز زندانى سياسى هستند.
اصغر محموديان، از زندانيان سياسى دهه60 نيز به همراه همسرش كفايت ملك محمدى، در نيمه شب10ديماه دستگير شدند.

آقاى محمد بنازاده اميرخيزى 63ساله، از بازاريان تهران، كه بستگانش در اشرف هستند، در روز 9آذر، دستگير شد. دژخيمان رژيم از دادن هرگونه اطلاعات در مورد محل و وضعيت وى به خانوادهاش خوددارى مىكنند. خواهر وى خانم كبرى اميرخيزى، 56ساله، كه به 5سال زندان محكوم شده است، بر اثر شكنجهها و فقدان رسيدگى پزشكى ، بينايى يك چشم خود را از دست داده است.

مقاومت ايران دبيركل، شوراى امنيت، كميسرعالى حقوقبشر، گزارشگران دستگيريهاى خودسرانه و شكنجه مللمتحد و ديگر ارگانهاى مدافع حقوقبشر را به محكوم كردن دستگيريهاى خودسرانه در ايران و اقدام فورى براى آزادى دستگيرشدگان كه در شرايط ضدانسانى نگهدارى مىشوند، فرا مىخواند.

دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران
18دى1388 (8ژانويه2010)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر