۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

PostHeaderIcon رهبران اکثریت سنا و پارلمان ایتالیا به زودی تظاهراتی علیه دیکتاتوری آخوندی در مقابل سفارت رژیم در رم برگزار خواهند کرد

مجموعه خبري - حمايت هاي بين المللي
سه‌شنبه، ۱۵ دی ۱۳۸۸ / ۰۵ ژانویه ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

رهبران اکثریت سنا و پارلمان ایتالیا ضمن اعتراض شدید به سفر احتمالی شماری از نمایندگان پارلمان اروپا به ایران تحت حاکمیت آخوندی، اعلام کردند به زودی تظاهراتی علیه دیکتاتوری آخوندی در مقابل سفارت رژیم در رم برگزار خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری ایتالیایی آجی(۱۴دی۸۸)، گاسپاری و چیکیتو ر هبران اکثریت درسناو درپارلمان گفتند: «امیدواریم هیچ هیئتی از پارلمان اروپا وادار به رفتن به ایران نشود و با رژیم ایران و احمدی نژاد هیچ همکاری صورت نگیرد.
رهبران اکثریت سنا و پارلمان ایتالیا، تأکید کردند: «با شروع کار پارلمان و سنا به نیروهای اکثریت و اپوزیسیون پیشنهاد خواهیم داد که یک تظاهرات در مقابل سفارت رژیم ایران برگزار کنیم تا این رژیم صدای انزوای جهانی خود را بشنود».

آنها خاطر نشان کردند « بایکوت و تحریمهای جدیدی از سوی جامعه بین المللی علیه رژیم ایران به اجرا در خواهد آمد».

سفربرنامه ریزی شده هیاتی از نمایندگان پارلمان اروپا به ایران تحت حاکمیت آخوندها درزیرضرب اعتراضات گسترده جهانی متوقف شد.
بعد از اعتراض گسترده ازسوی نمایندگان پارلمان اروپا و مقاومت ایران، که به خروج اعتراضی شماری از اعضای هیات منجرشد، هیات مزبور اعلام کرد سقر به ایران که برای هشتم ژانویه برنامه ریزی شده بود، به تعویق افتاد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی رئیس پارلمان اروپا نوشت ۱۵ تن از اعضای کنگره آمریکا طی نامه ای به جرزی بوزک، رئیس پارلمان اروپا، به این سفر اعتراض کردند و گفتند این سفر در زمانی ”نامناسب” صورت میگیرد.
خبرگزاری فرانسه نوشت : بعد از طوفانی از اعتراضات از جانب کنگره آمریکا، وزارت خارجه ایران روز دوشنبه گفت هیئتی از نمایندگان پارلمان اروپایی دیدار از ایران را که قرار بود این هفته صورت بگیرد به تعویق انداخت.
در همین حال روزنامه ایتالیایی ایل جورناله در مطلبی تحت عنوان جنجال در پارلمان اروپا در اعتراض به سفر هیئت پارلمان اروپا به تهران نوشت: نمایندگان پارلمان اروپا از ایتالیا خواستار استعفای رئیس هیئت بخاطر سفر غیرضروری و نامناسب به تهران هستند
مارکو اسکوریا – سالواتوره تاتارلا و پوتیتو سالاتو نمایندگان ایتالیایی عضو هیئت، خواستار استعفای رئیس هیئت پارلمان اروپا شده اند .
این گروه بخاطر این ماموریت از هم پاشیده شده است و آنها رئیس هیئت را متهم کرده اند که نظر مخالف دیگران را به حساب نیاورده اند.
ایل جورناله: بعد از فشار نمایندگان کنگره امریکا ( جمهوریخواه و دمکرات ) که خواستار لغو سفر شده بودند و انرا غیر ضروری ارزیابی کرده بودند ، بسیاری از نمایندگان پارلمان اروپا گفتند با این حرف موافقند و تاکید کردند که سفر هیئت این خطر را دارد که مقامات تهران از آن سوء استفاده کنند. در نتیجه بعضی از اعضای این هیئت که قرار بود به پایتخت ایران سفر کنند از این هیئـت جدا شدند.
رؤسای ایتالیایی گروه احزاب مردم و دموکرات مسیحی و رئیس گروه چپ ایتالیا، در پارلمان اروپا برای بوزک رئیس پارلمان اروپا نامه نوشتند و خواستار نشست فوری هیئـت رئیسه گروههای پارلمان اروپا شدند.
ایل جورناله می افزاید: جانی پیتلا Pittella معاون پارلمان اروپا (از حزب دمکرات ایتالیا) نه تنها موضع منفی خود را در رابطه با سفر هیـئت تکرار میکند بلکه خواستار قطع هر نوع رابطه با رژیم تهران تا زمانی است که سرکوب خونین این روزها متوقف شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر