۱۳۸۸ بهمن ۱۱, یکشنبه

پيروزى اپوزيسيون ايران، تنها شانس ممانعت از دستيابى آخوندها به بمب اتمى
پروژه تسليح اتمي،تضمين بقاي نظام پليد آخوندي
پروژه تسليح اتمي،تضمين بقاي نظام پليد آخوندي
واشينگتن پست در سرمقاله امروز خود نوشت بهترين شانس براى جلوگيرى از دستيابى رژيم ايران به بمب اتمى، در پيروزى اپوزيسيون است

سرمقاله واشنگتن پست نوشت: مشكل استراتژى اوباما روى رابطه با رژيم ايران در اين است كه دولت را روى سناريوى معامله با رژيم متمركز مىكند كه شانس موفقيت آن مينيمم است، به جاى آنكه روى پيروزى اپوزيسيون كه محتملتر است سرمايه‌گذارى شود.

سرمقاله با عنوان كليد برخورد با ايران، تأكيد بر روابط با اپوزيسيون، مىافزايد اگر چه دولت اوباما براى تحريمهاى بيشتر ظاهرا درگير تلاشهاى شديد شده است تا توافقات را براى يك قطعنامه جديد توسط شوراى امنيت مللمتحد جلب كند، ولى استراتژى اوباما بايد بازسازى شود زيرا رژيم ايران با يك مخالفت بىسابقه و راديكال از سوى مردم خود مواجه شده است.

واشينگتن پست در ادامه سرمقاله خود نوشت: بسيارى از كارشناسان در خارج از دولت آمريكا و بسيارى در كنگره آمريكا معتقدند كه لازم است استراتژى اوباما مورد بازبينى قرار گيرد زيرا رژيم ايران با مخالفت فزاينده و بىسابقه مردم خود مواجه است. آنها بر اين باورند كه بهترين شانس براى جلوگيرى از دستيابى رژيم به بمب اتمى، در پيروزى اپوزيسيون است.

واشينگتن پست سپس برداشتن هر قدم براى معامله با رژيم ايران را به ضرر اپوزيسيون ارزيابى كرده و مى‌نويسد: معامله نكردن با رژيم اپوزيسيون را تقويت خواهد كرد. اوباما مىتواند با تندتر صحبت كردن و موضعگيرى بيشتر در حمايت از حقوق مردم ايران براى آزادى بيان، آزادى اجتماعات و عدالت براى آنهايى كه كشته و يا زندانى شدهاند تأثير مثبتى داشته باشد.

سرمقاله واشنگتن پست در پايان نتيجه مىگيرد كه رژيم ايران از يك دور ديگر تحريمها نگران نيست؛ اين حرف شايد پايهاى در واقعيت داشته باشد. اما رژيم ترس خود را از اينكه آمريكا از يك انقلاب مردمى حمايت كند، پنهان نمى سازد. اگر هدف تحريمها مجازات رژيم و وادار كردن آن به دادن امتياز باشد، چرا از نقطهاى كه بيشتر از همه از آن مىترسد شروع نمىكنيم؟
منبع خبر سایت مجاهدین.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر