تداوم اعتراضات دانشجويي در دانشگاههاي مختلف كشور

سلسله اعتراضات دانشجويان دانشگاههاي مختلف كشور به بازداشت همرزمانشان ادامه دارد.

در تهران, در روز شنبه 19ديماه، صدها تن از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف با سردادن شعارهاي «زنداني سياسي آزاد بايد گردد», «دانشجو ميميرد, ذلت نميپذيرد» دست به تظاهرات زدند. تعدادي از مواجب بگيران آخوندها براي شكستن تحريم امتحانات در اين دانشگاه سعي در ممانعت از شكلگيري اين حركت اعتراضي داشتند, اما دانشجويان همچنان بر آزادي همرزمان زنداني خود تأكيد كردند.

همزمان, صدها تن از دانشجويان دانشگاه ملي در يك تجمع اعتراضي خواستار آزادي ياران دربند خود شدند. كارگزاران رژيم در دانشگاه با فيلمبرداري از دانشجويان درصدد ارعاب دانشجويان بودند.

دانشجويان دانشگاه اميركبير, مستقر در خوابگاه شهيد نجات اللهي, نيز جمعه شب, 18ديماه, با سر دادن بانگ «الله اكبر» و شعارهاي «مرگ بر ديکتاتور» و «دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد» به بازداشت 12تن و احضار بيش از 170تن از همكلاسيهاي خود دست به اعتراض زدند.

دانشجويان دانشگاه پلي تكنيك نيز طي هفته گذشته در حمايت از 12تن از ياران دربند خود و همچنين اعتراض به حملات وحشيانه مزدوران لباس شخصي به خوابگاههاي دانشجويان، امتحانات نيمه اول سال تحصيلي اين دانشگاه را تحريم كرده و از شركت در امتحانات خودداري كردند. اين حركت اعتراضي به رغم انواع تهديدها و اعمال فشارهاي نهادهاي جاسوسي و سركوب در دانشگاه و احضار گسترده دانشجويان, هر روز ابعاد گستردهتري يافت. دانشجويان دانشكده عمران، دانشگاه خواجه نصير طوسي و دانشجويان دانشگاه هنر از ديگر دانشجوياني بودند كه طي روزهاي اخير به سلسله حركتهاي اعتراضي دانشجويان در تهران پيوستند. تحريم امتحانات در دانشكده هاي مختلف در حالي صورت ميگيرد كه رژيم آخوندها براي ارعاب و مقابله با اعتراضات دانشجويان به مجازات مضحك درج نمره صفر در كارنامه آموزشي دانشجويان متوسل شده است.

دانشجويان دانشگاه كرج در روز پنجشنبه 17دي, با پاره كردن برگههاي امتحاني خود دست به اعتراض زدند. آنها به دستگيري 9تن از دانشجويان و تعليق از تحصيل شماري از دانشجويان اين دانشگاه بعد از قيام عاشورا و همچنين افزايش اقدامات سركوبگرانه در اين دانشگاه معترض بودند.

در مشهد, دانشگاههاي فردوسي, آزاد و سجاد و خيام اين شهر شاهد اعتراضات دانشجويان اين دانشگاهها بود. دانشجويان به حملات وحشيانه چماقداران وليفقيه ارتجاع و مزدوران لباس شخصي به اين دانشگاهها و بازداشت شمار زيادي از همكلاسيهاي خود در روزهاي پس از قيام عاشورا اعتراض داشتند. ازجمله, دانشجويان دانشگاه خيام روز 15ديماه, با شعار «مرگ بر ديكتاتور» و «دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد» خواهان آزادي ياران دربند خود شدند. نيروهاي سركوبگر با سركوب دانشجويان 35تن از آنان را دستگير كردند. دست كم هفت تن از بازداشتشدگان از دختران دانشجو هستند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

20دي1388(10ژانويه2010)