فراخوان كميسيون زنان شورا براي آزادي مادران بازداشت شده

بازداشت شب گذشته شمار زيادي از مادران شهدا و زندانيان سياسي نشانه استيصال رژيم آخوندي در مقابله با قيام سراسري مردم ايران است كه مادران و زنان و دختران شجاع نقش تعيين كننده و در بسياري موارد نقش رهبري كننده در آن دارند. قيامي كه بهرغم سركوب و كشتار و ضرب و شتم و تدابير بازدارنده, هر روز ابعاد و شدت بيشتري به خود گرفته است.

كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت ايران, عموم مراجع بين المللي, بهويژه كميسر عالي حقوق بشر, گزارشگران زنان و بازداشتهاي خودسرانه و شكنجه و سازمانهاي بينالمللي مدافع حقوق زنان را به محكوميت اين بازداشتها فراميخواند و خواستار اقدام فوري براي آزادي آنان مي باشد.

عصر روز شنبه 19ديماه, نيروهاي سركوبگر براي جلوگيري از تظاهرات هفتگي مادران در پارك لاله دست كم 33تن از آنان را دستگير و به بازداشتگاه خيابان وزرا منتقل كردند. شماري از آنان به دليل سالخوردگي و بيماري شب گذشته به بيمارستانهاي فيروزگر و سجاد منتقل و مجددا به بازداشتگاه بازگردانده شدند. صبح امروز, يكشنبه 20ديماه مجدداً دهها تن از مادران, با شعارهاي “مادران را آزاد کنيد” و “درود بر مادران” در مقابل بازداشتگاه وزرا و «دادگاه انقلاب» آخوندها دست به اعتراض زدند و خواهان آزادي آنان شدند. دو جوان به خاطر فيلمبرداري از اين تجمع دستگير شدند.

مادران و بستگان شهيدان و بازداشتشدگان قيام و زندانيان سياسي از اوايل قيام, روزهاي شنبه, بهطور ثابت در اعتراض به دستگيري فرزندان و بستگان خود تظاهرات مي كنند.

كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت ايران

20دي1388(10ژانويه2010)