۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

فراخوان به محكوميت اعدام فصيح ياسمنى و هشدار نسبت به اعدام زندانيان سياسى
شوراي ملي مقاومت ايران
شوراي ملي مقاومت ايران
مقاومت ايران خواستار محكوميت اعدام آقاى فصيح ياسمنى زندانى سياسى كرد، از سوى جامعه جهانى است و نسبت به روند فزاينده اعدام و سر به نيست كردن زندانيان سياسى هشدار مىدهد. سكوت و بىعملى جامعه جهانى در برابر نقض وحشيانه و سيستماتيك حقوقبشر در ايران، مشوق رژيم آخوندى در ادامه كشتار و جنايت مردم ايران است.

سحرگاه چهارشنبه 16دى ماه، دژخيمان رژيم آخوندها آقاى فصيح ياسمنى28ساله كه از حدود دو سال پيش در زندان بهسر مىبرد، را در زندان خوى بهدار آويختند.
در همان روز زهرا جعفرى، يكى از زنان زندانى سياسى در زندان اروميه، به نحو مشكوكى جان داد. وى كه از پنج ماه پيش در سلولهاى انفرادى اين زندان بهسر مىبرد و هيچ حكمى به او ابلاغ نشده بود، بهطور ناگهانى به بهدارى زندان و سپس به خارج از زندان منتقل شد و درگذشت.

سربهنيست كردن زندانيان سياسى از جمله با خوراندن سم و تزريق داروهاى مسموم در زندانهاى قرون وسطايى آخوندها يك امر رايج است. اكبر محمدى، ولىالله فيض مهدوى، اميرحسين حشمت ساران و اميدرضا صيافى پور از جمله زندانيان سياسى هستند كه با اين روشهاى سبعانه به شهادت رسيدهاند.

مقاومت ايران عموم مجامع بينالمللى و سازمانهاى مدافع حقوقبشر به ويژه كميسر عالى حقوقبشر مللمتحد و گزارشگران بازداشتهاى خودسرانه، شكنجه و اعدام را به محكوميت كشتار فزاينده زندانيان سياسى در ايران فرامىخواند و خواستار اقدام فورى و لازم الاجرا جهت توقف كشتار زندانيان سياسى و آزادى سريع آنان است.

دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران
18دى1388 (8ژانويه2010)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر