كميته سركوب اشرف, بيش از سه ماه است از ورود هرگونه مواد سوختي جلوگيري ميكند

فراخوان بين المللي لغو محاصره ساكنان اشرف

بيش از سه ماه است كه كميته سركوب ساكنان اشرف در نخست وزيري عراق, از ورود هرگونه مواد سوختي به اشرف جلوگيري كرده است. اين محاصره ضد انساني مشكلات زيادي را براي ساكنان اشرف بهويژه در فصل سرما بهوجود آورده است.

در روز 13آبان, رانندگان دو تانكر حامل نفت كه توسط ساكنان اشرف خريداري شده بود, توسط نيروهاي عراقي به جرم حمل سوخت براي اشرف دستگير و تانكرها نيز ضبط و تحويل اداره پليس خالص شد. قاضي پس از 20 روز حكم بي گناهي وآزادي آنان را صادر كرد .

ساكنان اشرف از سال2003 بر اساس سهميهبندي سوخت براي شهروندان, داراي سهميه ماهانه سوخت و مشتقات آن از وزارت نفت عراق بودند و هرماه در مقابل پرداخت بهاي سوخت, سهميه خود را دريافت ميكردند.

از اواخر سال2006 كه سهميه سوخت اشرف به طور غير قانوني و به درخواست رژيم ايران قطع شد, ساكنان اشرف سوخت مورد نياز خود را با مشكلات فراوان و قيمت چند برابر, از بازار آزاد و بهطور عمده از خارج از عراق تهيه ميكردند. اما كميته سركوب اشرف از ژوييه2009 موانع جدي براي ورود سوخت ايجاد كرد و از مهر ماه اجازه ورود هيچگونه مواد سوختي به اشرف نداده است.

مقاومت ايران با تأكيد بر اين كه محاصره ظالمانه اشرف, نقض آشكار حقوق انساندوستانه و حقوق بشر بينالمللي است؛ دبيركل ملل متحد, شوراي امنيت, كميسر عالي حقوق بشر, نماينده ويژه دبيركل در عراق و يونامي را به مداخله و اقدام فوري براي لغو محاصره اشرف و بهخصوص آزاد كردن ورود سوخت به اشرف فرا ميخواند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

28 دي 1388( 18 ژانويه 2010)