۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

تو دهنی اخوان المسلمین به ولی فقیه و داستانسرایی رجانیوز در باره نفوذ مجاهدین در تحریریه سایت اخوان!

سه‌شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ / ۰۸ فوریه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

سایت رجانیوز متعلق به باند احمدی نژاد، روز سه شنبه ۱۹ بهمن به رمزگشایی از تودهنی اخوان المسلمین به ولی فقیه نظام پرداخته و در باره نفوذ مجاهدین در «اخوان وب»، سایت انگلیسی زبان اخوان المسلمین، داستانسرایی کرده است.

این سایت در مطلبی با عنوان «رمزگشایی از جوسازی پیرامون خطبه رهبر معظم انقلاب / واکنش‌به‌خطبه‌ رهبری یا تلاش‌منافقین برای‌ ایجاد اختلاف بین ایران‌و اخوان؟»، تلاش کرده با استفاده از تکنیکهای اطلاعاتی و اینترنتی، نشان دهد که تودهنی که اخوان المسلمین به خامنه ای زده، اقدامی «مشکوک» و ناشی از نفوذ مجاهدین در تحریریه سایت اخوان المسلمین بوده و نهایتاً تلاش کرده به خواننده القا کند که سایت اخوان المسلمین که این موضعگیری را ـ که هنوز هم در این سایت موجود است ـ منتشر کرده از کنترل اخوان المسلمین خارج شده است. (و لابد مجاهدین این موضعگیری را در آن سایت وارد کرده اند!)


رجانیوز می نویسد: «در شرایطی که خطبه‎های نماز جمعه ولی امر مسلمین جهان پیرامون مسائل مربوط به انقلاب مصر و تبیین تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر قیام مردم مصر موجی از نگرانی گسترده رسانه‎های جهانی را به دنبال داشته و تعبیر "بیداری اسلامی" به عنوان اصلی‎ترین بخش از سخنان ایشان در رسانه‎های مختلف غربی، منشا بسیاری از واکنش‎ها و تحلیل‎ها شده است، رسانه دولتی انگلیس تلاش کرد تا با یک توطئه رسانه‎ای، رابطه انقلاب اسلامی با جنش اسلامی اخوان المسلمین به عنوان اصلی‎ترین سامان دهنده حرکت‎های اخیر را تیره کند».

رجانیوز آنگاه به رمزگشایی و بررسی منشأ اصلی انتشار این موضعگیری پرداخته و می نویسد:
«این خبر در حالی در وبسایت انگلیسی "اخوان وب" که یکی از ۲۰ سایت حامی جنبش اخوان المسلمین است منتشر شد که ادبیات نوشتاری آن در ساعات اولیه انتشار خبر و همچنین مطالب جدیدی که به این خبر در ساعات بعدی اضافه شد، ابهاماتی را در تنظیم کنندگان خبر مذکور و اینکه آیا اساسا این خبر توسط اعضای اخوان المسلمین تنظیم شده است به وجود آورد.

اخوان وب در اولین ساعات انتشار خبر خود، به مدت نزدیک به شش ساعت، از عنوان عبارت «Khomeni» به جای «Khamenai» درباره رهبر انقلاب اسلامی استفاده کرده بود و این درحالی بود که بررسی‏های مکرر بعدی نشان داد سایت اصلی اخوان المسلمین به زبان عربی یعنی سایت "اخوان آنلاین" به هیچ وجه این خبر را پوشش نداده است.
در همین حال، علی رغم تلاش زودهنگام و شتاب زده ی برخی سایت‏های خبری داخلی، برای تکذیب هرگونه ارتباط اخوان وب با اخوان المسلمین، بررسی ها نشان داد که پایگاه اخوان وب که منتشر کننده متن مذکور بوده، به عنوان یکی از پایگاه‏های حامی اخوان المسلمین در پایگاه رسمی این جمعیت یعنی اخوان آنلاین و در بخش "مواقع اخوانیه" معرفی شده است.

اما آنچه ابعاد ابهام آمیزی به این ماجرا داد، انتشار خبری تکمیلی بود که روز بعد، پایگاه اخوان وب در ادامه خبر مذکور افزود. این پایگاه در روز ۵ فوریه با تکرار همان خبر کوتاه، که پیش از این از زبان شخص خاصی بیان نشده بود، این بار به نقل از «خالد حمزه» سردبیر بخش انگلیسی اخوان و بصورت مفصل تری بیان می کند؛ اما آنچه حائز اهمیت و سوال برانگیز است، بخش آخر این خبر است که با ادبیات سازمان منافقین (مجاهدین خلق) و از زبان مریم رجوی و در حالیکه وی را «رئیس جمهور منتخب شورای مقاومت» می خواند، به بازگو کردن مواضع این سازمان در واکنش به بیانات رهبر انقلاب می‏پردازد!
در یادداشتی مرتبط، «رئیس جمهور منتخب» شورای ملی مقاومت ایران مریم رجوی، تلاش های (آیت الله) خامنه ای برای تشبیه قیام مصر به ایران را مردود دانست، و آن را تلاشی شکست خورده برای دفاع از بنیادگرایی و تروریسم، به عنوان بدترین دشمن اسلام و مسلمانان توصیف کرد؛ وی افزود «روزی خواهد آمد که آنها از اسم اسلام دست بکشند».

اما در حالی در این خبر، اخوان وب، سردمدار یک گروه تروریستی ضد جمهوری اسلامی را رئیس جمهور منتخب می خواند؛ که اولا، پیش از این اخوان المسلمین سعی کرده است از گروه های نظامی، چون جهادالاسلامی، گروه انشعابی اخوان که به ترور انورسادات منجر شد فاصله داشته باشد؛ ثانیا رابطه خوب اخوان، انشعاب ها و رهبران آن با جمهوری اسلامی پنهان نیست».
رجانیوز سپس می افزاید: «انتخاب سخنرانی رجوی، به عنوان یک سیاست مدار کم اثر در معادلات خاورمیانه در کنار استفاده از عنوان "خمینی" به جای "خامنه ای" ابهامات جدی را در این زمینه به وجود آورده است».
رجانیوز آنگاه مدعی تأیید سخنان خامنه ای توسط اخوان المسلمین شده و برای اثبات این ادعا، به «سکوت چهره های اخوانی» استناد می کند و با استفاده از منطق سکوت علامت رضاست، سکوت چهره های اخوانی را علامت تأیید سخنان خامنه ای تبلیغ می کند! و در همین رابطه به خبری العربیه استناد می کند که نوشته است: «شبکه خبری العربیه وابسته به دولت سعودی و تنها حامی رسمی مبارک در منطقه نیز، از عدم واکنش منفی اخوان به سخنان رهبر انقلاب خبر داده بود. العربیه در خبری با تیتر "با وجود انتشار خبرهایی درباره صدور بیانیه توسط این گروه اسلامگرا، گروه اخوان المسلمین در مقابل سخنان رهبر ایران رسما سکوت کرده است"، تصریح می کند که اخوان تاکنون درباره این خبر اعلام نظر نکرده است».
رجانیوز سپس با مصرح کردن «حمله به دفتر اخوان المسلمین و هک سایت اخوان آنلاین»، تلاش می کند به این موضوع ابعاد جیمزباندی داده و موضعگیری اخوان المسلمین را نتیجه هک شدن یکی از سایتهای این گروه نشان دهد: «در این میان، بیانیه ای در پایگاه اخوان آنلاین وجود دارد که از حمله به دفتر اخوان، دستگیری روزنامه نگاران و تیم فنی در روز پنجشنبه خبر می دهد؛ آنچنان که بیانیه می نویسد، آدرس اخوان آنلاین دات کام از اختیار آنها خارج شده و تیم فنی از طریق آدرس های دات نت و دات اورگ ادامه به کار خواهد داد».
با این حال این سناریو به قدری یخ و نچسب است که رجانیوز به ناچار در نیمه راه آن را پس می گیرد: «آنچه واضح است، اخوان در مورد خطبه‏های رهبر معظم انقلاب ، نه بیانیه ای صادر کرده است و نه اعلام موضع رسمی کرده است و حتی در صورت نادیده گرفتن امکان نفوذ عناصر مجاهدین خلق در تیم مدیریت وب سایت اخوان وب، که با وجود شواهد بالا بسیار جدی و غیر قابل چشم پوشی است، اعلام موضع سردبیر یک پایگاه از ۲۰ پایگاه حامی اخوان را نمی‏توان بیانیه اخوان المسلمین خواند. چنانکه بیانیه ی حزبی و رسمی معنای مشخص و روش انتشار مشخصی دارد که از طریق حزب در اختیار رسانه ها قرار می گیرد».
به نظر می رسد ولی فقیه و گماشته او و رسانه تحت امر وی از تودهنی محکم مردم مصر، چنان سرگیجه گرفته اند که هذیان گویی متبلا شده اند.
خبرهای مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر