۱۳۸۹ بهمن ۲۹, جمعه

واشینگتن تایمز: اوباما به وزارت خارجه دستور دهد که مقاومت ایران را از لیست خارج کند

جمعه، ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۸ فوریه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

واشینگتن تایمز ـ ۱۷ فوریه ۲۰۱۱ ـ سرمقاله ـ سر به‌سر تهران نگذارید
اوباما باید به وزارت‌خارجه دستور دهد که مقاومت ایران را از لیست سازمانها تروریستی خارجی خود خارج کند، لیستی که دولت کلینتون در ۱۹۹۷، به‌عنوان باج سبیلی به این رژیم اسلامی، به اشتباه گروه مزبور را در آن گنجاند. این اقدام، گرچه تا حد زیادی یک اقدام سمبلیک است، اما دستکم آمریکا را در طرف درست آن کسانی قرار خواهد داد که در پی آزادی هستند. متن انگلیسی مقاله
رژیمی که گردشگران آمریکایی را محاکمه می‌کند، خود در خیابانها مورد قضاوت قرار می‌گیرد.
در حالی که ده‌ها هزار آزادیخواه معترض روز دوشنبه به خیابانهای تهران آمدند، واضح است که این رژیم اسلامی، ده‌ها سال پیش، از مسیر خود خارج شد...
ملاهای ایران که قوه قضاییه را در کنترل خود دارند، فایده نگاه داشتن زندگی آمریکاییان را در دست خود، به‌خوبی می دانند. آنها با استفاده از گروگانگیری ۵۲تن از کارمندان سفارت آمریکا، همین استراتژی را در جریان انقلاب ۱۹۷۹ خود به‌کار بردند تا قدرت آمریکا را خنثی نگاه دارند. این رژیم امیدوار است که با محاکمه کردن گردشگران مزبور، - نمایندگان ”شیطان بزرگ ”-- پروژکتور را از روی آسیب‌پذیریهای خودش برگرداند، چرا که معترضین به تدریج، روح قاهره را به خیابانهای تهران می‌آورند.
حتی اگر آقای بائر و آقای فتال محکوم شوند، ممکن است عاقبت آزاد گردند، چرا که رکسانا صابری، یک روزنامه‌نگار آمریکایی نیز بعد از این‌که به‌طور جعلی محکوم به جاسوسی در سال ۲۰۰۹ شد، آزاد گردید.
پرزیدنت اوباما باید به وزارت‌خارجه دستور دهد که مقاومت ایران را از لیست سازمانها تروریستی خارجی خود خارج کند، لیستی که دولت کلینتون در ۱۹۹۷، به‌عنوان باج سبیلی به این رژیم اسلامی، به اشتباه گروه مزبور را در آن گنجاند. این اقدام، گرچه تا حد زیادی یک اقدام سمبلیک است، اما دستکم آمریکا را در طرف درست آن کسانی قرار خواهد داد که در پی آزادی هستند.

بعدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر