۱۳۸۹ اسفند ۸, یکشنبه

عملیات سری ارتش بریتانیا در صحرای لیبی

یک‌شنبه، ۰۸ اسفند ۱۳۸۹ / ۲۷ فوریه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

دو هواپیمای ارتش بریتانیا در صحرای کشور بحران زده لیبی فرود آمدند تا در یک عملیات سری ۱۵۰ نفر را از این کشور خارج و به مالت منتقل کنند.
خبرنگار یورونیوز ۸ اسفند، در مالت می گوید: «جزیره مالت از روز دوشنبه مقصد اصلی خارجیان فراری از لیبی شده است. در ۵ روز گذشته بیش از ۲۰۰۰ نفر از مسافران لیبی به این فرودگاه کوچک آمده اند.»

گفته می شود این عملیات به دستور دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا انجام شده است که مورد انتقاد رسانه های این کشور قرار گرفته بود.
کنسول استرالیا در لیبی که یکی از مسافران پرواز مالت بود می گوید: «این یکی از تجربیاتی بود که من هرگز فراموش نمی کنم. من فکر می کنم همه ما که لیبی را ترک کردیم ناراحت باشیم. بسیاری از ما دوستان لیبیایی داریم. مردم لیبی خیلی مهربان هستند. قطعا حقشان نیست که این چنین وحشیانه با آنها بدرفتاری بشود»
دولت چین هم حدود ۱۶ هزار تبعه چینی را به کشورهای نزدیک لیبی مثل یونان، تونس، مصر و مالت منتقل کرده است. نیروی هوایی چین قرار است در دو هفته آینده روزی ۱۵ هواپیما برای خارج کردن شهروندان چینی از لیبی به این کشور بفرستد. حدود ۳۰ هزار تبعه چین در لیبی زندگی می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر