۱۳۸۹ اسفند ۸, یکشنبه

خبرگزاری فرانسه: انتقال موسوی و کروبی به «خانه های امن» در اطراف تهران

یک‌شنبه، ۰۸ اسفند ۱۳۸۹ / ۲۷ فوریه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

انتقال موسوي و كروبي به خانه امن خبرگزاری فرانسه در گزارشی که روز یکشنبه ۸ اسفند منتشر شد اعلام کرد که میرحسین موسوی و مهدی کروبی، به طور مخفیانه به "خانه های امن" منتقل شده اند.

طی روزهای گذشته، گزارشهایی در خصوص خاموش بودن چراغهای خانه های آنان و احتمال انتقال موسوی و کروبی از خانه های شان به مکانی دیگر، منتشر شده بود.

اخبار مربوط به انتقال موسوی و کروبی در حالی منتشر می شود که تاکنون مقامات دیکتاتوری آخوندی در خصوص تائید و یا تکذیب آن هیچگونه اظهارنظری نکرده اند

بنا به این گزارش، پیش از این فرزندان میرحسین موسوی با انتشار نامه ای سرگشاده از بی خبری نسبت به وضعیت پدر و مادر خود ابراز نگرانی کرده بودند.

در پی انتشار خبرهائی مبنی بر انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسران آنان به نقاطی نامعلوم، خبرگزاری فرانسه، روز یکشنبه، درگزارشی اعلام کرد موسوی و کروبی به طور مخفیانه به مکانهائی که از آنها با عنوان " خانه های امن" نام برده می شود، منتقل شده اند.

خبرگزاری فرانسه افزود: میرحسین موسوی و مهدی کروبی در پی اعلام فراخوان برای تظاهرات روز ۲۵ بهمن ماه، از سوی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی در حصر خانگی، قرار گرفتند و به دنبال آن تمامی راههای ارتباطی این افراد با خارج قطع گردیده است.

این خبرگزاری به نقل از کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران متذکر می شود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی دردوران حصرخانگی مورد هیچ گونه ضرب و شتمی، که پیش از این در برخی خبرها آمده بود، قرار نگرفته اند.

پس از فراخوان برای برگزاری راهپیمائی روز ۲۵ بهمن به منظور حمایت از معترضین در کشورهای عربی منطقه و بدنبال آن حضور مجدد معترضین در خیابانهای تهران و چند شهر دیگر ایران، نمایندگان مجلس ارتجاع خواستار بازداشت و اجرای مجازات اعدام برای موسوی و کروبی شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر