۱۳۸۹ بهمن ۲۱, پنجشنبه

کامران دانشجو: این‌که خانمها ۷۰درصد در دانشگاهها قبول می‌شوند کجایش افتخار است؟
کامران دانشجو، وزیر علوم رژیم
کامران دانشجو، وزیر علوم رژیم
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
خبرگزاریهای حکومتی در ایران روز سه‌شنبه به‌نقل از کامران دانشجو اعلام کردند که تفکیک جنسیتی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و باید در دانشگاههای ایران اجرا شود. به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، کامران دانشجو در مراسم سی‌ودومین سالگرد روی کار آمدن حکومت ولایت فقیه گفت: باید حتی‌المقدور کلاسهای دختران و پسران از هم جدا شوند و آنها از آزمایشگاهها، کارگاهها و سالنهای تشریح جداگانه استفاده کنند.
وزیر علوم رژیم افزود: باید حتی در محیط‌های تردد و نصب اعلانات و محیط‌های اداری هرگاه احتمال اتهام می‌رود، از اختلاط بی‌مورد زن و مرد جلوگیری شود. مسئولان مرد باید منشی مرد داشته باشند. در قسمتی که مراجعه‌کنندگان مرد هستند، از کارمند مرد و در قسمتی که مراجعه‌کنندگان زن هستند از زن استفاده شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر علوم رژیم هم‌چنین با تاکید بر لزوم مشخص شدن سهمیه دختر و پسر در رشته‌هایی خاص گفت: این قضیه را برخی خلاف عدالت می‌دانند. این کجایش بی‌عدالتی است؟ آیا این درست است که ۹۵درصد پرستاران مرد باشند و ۵درصد زن؟ آیا این قضیه که خانمها ۷۰درصد در دانشگاهها قبول می‌شوند یک افتخار است؟ این کجایش افتخار است؟
او هم‌چنین از بومی گزینی دانشگاهها دفاع کرد و آن را در راستای دفاع از خانواده دانست که ”رکن رکین دین اسلام“ است.
کامران دانشجو، فایده‌ این طرح را جدانشدن فرزندان از خانواده‌ها دانست و اجرای آن را مسبب حل مشکلات خوابگاهها، هزینه‌ها و مسائل فرهنگی عنوان کرد.
مجلس شورای اسلامی در سال ۸۷ مصوبه‌ای را در خصوص پذیرش جنسیتی و بومی گزینی ارائه کرد که اعتراض بسیاری از افرادی را که با اجرای این مصوبه پذیرفته نشدند، به همراه داشت،
پیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استقبال از این طرح، آن را هدیه مجلس به خانواده‌ها دانسته بودند که مشکلات دختران دانشجو را حل می‌کند.
اما مخالفان طرح الزام دانشگاهها به بومی گزینی و پذیرش جنسیتی، هم‌چنان اجرای این برنامه‌ها را تضییع حقوق داوطلبان می‌دانند.

بازنگری در علوم انسانی
وزیر علوم حکومت آخوندها درباره طرح بازنگری در علوم انسانی گفت: ما می‌گوییم دروس دانشگاهی باید اسلامی بشود. می‌گویند مگر قانون نیوتن را می‌شود اسلامی کرد؟ ما می‌دانیم چکار می‌کنیم. شما هم می‌دانید اما می‌زنید به جاده خاکی.
او هدف از بازنگری علوم انسانی را جایگزینی تفکر اسلامی به جای تفکر لیبرالی دانست و گفت همه می‌دانیم که مردم، پیاده شدن اسلام را در همه حوزه‌ها می‌خواهند و آن را در تظاهرات ۹دیماه و ۲۲بهمن سال گذشته به صراحت اعلام کرده‌اند، حالا ما بگوییم درخواست مردم را ولشان کن.
کامران دانشجو نظام جمهوری اسلامی را نظامی مظلوم دانست که باید دیگران را توجیه کند که چرا می‌خواهد اصول اسلامی را وارد علوم دانشگاهی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر