۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

آسوشیتدپرس: رژیم ایران نمی تواند از لرزه خاورمیانه بیرون بکشد

شنبه، ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ / ۲۶ فوریه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

آسوشیتدپرس در مورد قیامهای منطقه و بازتاب آن در ایران تحت حاکمیت آخوندها نوشت سیاستگذاران غربی، در چشم انداز نمی‌بینند که رژیم ایران بتواند از لرزه خاورمیانه بیرون بکشد. این سیاستگذاران، پیش آمدن یک سری فرصتهای تازه مانند زمانی که آمریکا به عراق و افغانستان حمله کرد و راه گسترش نفوذ عمده برای این رژیم را فراهم کرد، دیگر محتمل نمیدانند.

آسوشیتدپرس افزود رژیم ایران نیز با وجود درگیریهای خیابانی، ناآرامیهای منطقه را لمس کرد. رژیم ایران در عین حال دوگانگی خود را نشان داد، از یک سو خود را پدرخوانده دمکراسیهای در جریان کشورهای منطقه خواند و از سوی دیگر در برخورد و ضرب و شتم معترضان کوتاه نیامد. دولت اوباما و سایر دولتها، بیش از یکبار روی این دوگانگی و نفاق آن انگشت گذاشته و بر زبان آوردند.
در مقابل، معترضان نیز سرنوشت رؤسای جمهور سرنگون شده تونس و مصر را با خامنه ای پیوند زدند و شعار : مبارک- بن علی- نوبت سیدعلی، سردادند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در مورد شیوه برخورد آخوندهای حاکم بر ایران با معترضان و مقایسه آن با عربستان سعودی نوشت: در این هفته دو نوع برخورد وجود داشت، سخاوتمندی در برابر لفاظی. حاکمان عربستان در تلاش برای پاسخگویی به خشم مردم و فرونشاندن نارضایتیها، ۳۶ میلیارد دلار در بخش مسکن و سایر کانالهای خدمات اجتماعی هزینه کردند. اما رئیس جمهور رژیم ایران یک سری گزافه گویی بعنوان تلاش برای جلب توجه معترضان ارائه داد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر