۱۳۹۰ فروردین ۲۱, یکشنبه

نایب رئیس پارلمان اروپا حمله وحشیانه به اشرف را محکوم کرد و خواستار محاکمه همه دست اندرکاران این جنایت شد

یک‌شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۰ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

آلخو ويدال كوآدراس نايب رئيس پارلمان اروپا و رئيس كميته بين المللي در جستجوي عدالت، حمله وحشيانه نيروهاي عراقي به دستور مالكي جنايتكار به اشرف و كشتار مجاهدان را قويا محكوم و خواستار محاكمه او و همه دست اندر كاران اين جنايت در يك دادگاه بين المللي شد.

آلخو ویدال کوآدراس نایب رئیس پارلمان اروپا و رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت، حمله وحشیانه نیروهای عراقی به دستور مالکی جنایتکار به اشرف و کشتار مجاهدان را قویا محکوم و خواستار محاکمه او و همه دست اندر کاران این جنایت در یک دادگاه بین المللی شد.

آلخو ویدال کوآدراس، نایب رئیس پارلمان اروپا در اطلاعیه خود با عنوان «قتل عام در شهر اشرف» نوشت: «حداقل ۳۱ تن از ساکنان کشته شده اند ولی این آمار رو به افزایش است. بیش از ۳۰۰ تن به دست نیروهای عراقی نخست وزیر نوری المالکی مجروح شدند. مالکی به درستی” دیکتاتور عراق جدید” نام گرفته است و اینها جنایات علیه بشریت می باشد و او باید در یک دادگاه بین المللی مورد محاکمه قرار بگیرد.
در بخش دیگری از اطلاعیه نایب رئیس پارلمان اروپا و رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت، آمده است:
به اتحادیه اروپا و نماینده عالی آن به طور مرتب از قبل درباره نیات مالکی برای کشتار ساکنین اشرف هشدار داده شده بود. چندین قطعنامه در پارلمان اروپا در باره اشرف از اتحادیه اروپا و امریکا خواسته بود تا اقدامات فوری را برای جلوگیری از چنین خونریزی اتخاذ بکنند ولی هیچ اقدامی توسط رهبری اتحادیه اروپا و مقامات امریکایی انجام نشد.
آلخو ویدال کوآدراس در بخش پایانی اطلاعیه خود تأکید کرد: «دولت امریکا و وزیر دفاع رابرت گیتس که همین هفته در عراق بسر می برد، به آسانی می توانستند جلوی کشتار امروز توسط مالکی که دستورات خود را مستقیما از آخوند ها در تهران دریافت می کند بگیرند. تن دادن آنها به چنین جنایاتی قابل قبول نیست و یک لکه ای بر دولت امریکا است که تعهد کتبی به تک تک ساکنین اشرف درباره حفاظت آنها داده بود.
نایب رئیس پارلمان اروپا از دولت آمریکا خواست تا به مجروحین اشرف در بیمارستانهای خود یاری برساند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر