۱۳۹۰ فروردین ۱۸, پنجشنبه

وزارت دفاع عراق: دستور حمله به کمپ اشرف مستقیما از دفتر مالکی صادر شد

چهارشنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ / ۰۶ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

پایگاه خبر رسانی ملف و هم چنین پایگاه خبررسانی لحج نیوز ۱۷ فروردین گزارش داد: یک منبع در وزارت دفاع عراق فاش کرد: دستور حمله به کمپ اشرف مستقیما از دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح صادر شد، در حالی که فراکسیونهای سیاسی این حمله را محکوم نمودند و آن را نقض قوانین بین المللی توصیف کردند و سفارت آمریکا نیز این حمله را غیر انسانی و بدون توجیه خواند.

یک منبع در وزارت دفاع عراق در یک تماس تلفنی گفت: وزارت دفاع در رابطه با این حمله به طور رسمی مطلع نشده است.
وی افزود: اطلاعاتی که در دست داریم حاکیست که نور مالکی فرمانده کل نیروهای مسلح ا طریق تماس تلفنی به طور ناگهانی دستور حمله به این کمپ را به فرمانده لشگر پنجم ابلاغ کرده است. وی گفت: نیروهای نظامی دستورات فرمانده کل را اجرا کرده و به طور خودسرانه کاری نکرده است.
این منبع وارد جزییات این موضوع نشد چار که به گفته خودش در این رابطه اختیاراتی ندارد. در همین رابطه فراکسیونهای سیاسی عراق حمله به کمپ اشرف را محکوم کردند.
دفتر ایاد علاوی رئیس العراقیه نگرانی خود را نسبت به این حمله ابراز نمود و آن را نقض قانون بین المللی و لکه سیاهی در حرکت حقوق بشر در عراق دانست.
خانم انتصار علاوی عضو لیست العراقیه گفت: اینکه به ین صورت و بدون اطلاع پارلمان و یا ارگانهای دولتی دیگر به اشرف حمله شده نشان میدهد که این یک تصمیم گیری فردی بوده است. وی تاکید کرد: اینکار نقض قانون بین المللی و لکه سیاهی در پروسه حقوق بشر در عراق محسوب میشود.
در همین رابطه محمود عثمان عضو فراکسیون ائتلاف کردی از این حمله ابراز تاسف نمود.
وی در یک تماس تلفنی گفت: از این حمله متاسفیم و آن را بی موقع ارزیابی میکنیم چرا که کشورمان در شرایط سختی بسر میبرد و ما نیاز به آرامش داریم و نه ایجاد بحران. وی تاکید کرد که ائتلاف کردی هیچ اطلاعی از قبل در این رابطه نداشته است. وی خواستار عقب نشینی فوری از این کمپ شد چرا که قانون بین المللی اجازه چنین کاریی که نقض حقوق بشر ست را نمیدهد. در همین رابطه سفارت آمریکا در بغداد از نیروهای مهاجم به کمپ اشرف خواست که فورا از آنجا بیرون بروند.
یک منبع در سفارت آمریکا در تماس تلفنی گفت: سفارت آمریکا در بغداد چنین اعمالی را محکوم میکند و آن را لگه ننگی در پرونده حقوق بشر عراق میداند چرا که یک عمل غیر انسانی است. وی گفت: این سفارت به تماسهای خود در این رابطه ادامه میدهد ولی اشاره ای به نوع این تماسها نکرد.
سازمان مجاهدین خلق ایران، اپوزیسیون گفت نیروهایی عراقی بامداد یکشنبه اقدام به اشغال بخشهایی از کمپ اشرف در شمال شرق بغداد کرده است. مقاومت ایران سازمان ملل متحد را به مداخله سریع به منظور خروج این نیروها فراخواندند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر