۱۳۹۰ فروردین ۳۰, سه‌شنبه

فاکس نیوز: وزارت امور خارجه آمریکا کشتار اشرف را تقبیح کرد و از مقامات عراقی خواهان تحقیقات شد
فاکس نیوز
فاکس نیوز
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
تلویزیون فاکس نیوز، ۱۵آوریل گفت: ۳۴مخالف ایرانی در کمپ اشرف در عراق به قتل رسیده‌اند.
این تلویزیون گفت: رژیم ایران بخشاً به‌خاطر مرگ دهها تبعیدی ایرانی در یک کمپ نظامی در عراق مقصر شناخته شده است.
این تلویزیون قبل از پخش فیلمی از حمله وحشیانه نیروهای عراقی به اشرفیان گفت: ما هشدار می‌دهیم که برخی از تصاویری که در این گزارش خواهید دید، ممکن است دلخراش باشد.
گزارشگر تلویزیون، جنیفر گریفین گفت: نیروهای عراقی دور تا دور کمپ را محاصره کرده و سپس به روی ۳۴۰۰عضو یک گروه مخالف ایران آتش گشودند. این اتفاق درست همان روزی به‌وقوع پیوست که اعضای این گروه کنفرانس خبری را در واشنگتن برگزار کردند و یک تاسیسات تولید سانتریفوژ در تهران را افشا نمودند. ویدئویی که مشاهده می‌کنید، توسط ساکنان کمپ تهیه شده است، مردان و زنان در آن دیده می‌شوند که به نظر می‌رسد به گلوله بسته می‌شوند.
علیرضا جعفرزاده: این جنایت بین‌المللی خلص بود که دولت عراق با گردن گذاشتن به اوامر رژیم تهران علیه مخالفان ایرانی مرتکب شد.
گزارشگر: خودروهای نظامی عراقی ساکنان کمپ را زیر می‌گرفتند. این مردان و زنان عضو سازمان مجاهدین خلق، گروهی هستند که نام آن در سال ۱۹۹۷ به درخواست رژیم ایران در لیست تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا گنجانده شد. یک بازرس سازمان ملل تأیید کرده است که ۳۴نفر در کمپ اشرف به قتل رسیده‌اند. سپهبد عراقی که نیروهای او در این حمله شرکت داشتند، گفت نیروهای او زمانی شلیک کردند که مواجه با پرتاب سنگ شدند. این حمله در حین سفر وزیر دفاع رابرت گیتس به عراق و ملاقات او با نخست‌وزیر نوری المالکی به‌وقوع پیوست.
رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا: ما نسبت به گزارشها نسبت به کشته و مصدوم شدن افراد در نتیجه درگیری امروز صبح بین نیروهای امنیتی عراق و مجاهدین خلق بسیار نگران هستیم.
گزارشگر: وزارت امور خارجه این کشتار را تقبیح کرد و از مقامات عراقی خواهان تحقیقات شد.
مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه: همان‌طور که گفتم، مضاف بر این‌که باید به حقایق توجه داشت، این امر یک موضوع داخلی برای عراق است.
گزارشگر: ارتش آمریکا هنوز ۴۷هزار نیرو در عراق دارد اما نمی‌تواند دخالت کند زیرا کنترل را به نیروهای عراقی منتقل کرده است.
ژنرال وسلی کلارک، فرمانده سابق ناتو در اروپا: ما این (حمله) را کاملاً مایه انزجار و غیرقابل توجیه می‌دانیم. ما به (ساکنان اشرف) قول دادیم که آنها افراد حفاظت‌شده خواهند بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر