۱۳۹۰ اردیبهشت ۴, یکشنبه

فراخوان خانواده شهدای قتل‌عام جمعه خونین ۸ آوریل ۲۰۱۱ در اشرف
انعکاس فراخوان خانواده شهدای قتل‌عام جمعه خونین ۸ آوریل ۲۰۱۱ در اشرف
انعکاس فراخوان خانواده شهدای قتل‌عام جمعه خونین ۸ آوریل ۲۰۱۱ در اشرف
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
ما خواهان تحقیق بی‌طرفانه، جامع، شفاف و مستقل از جانب شورای امنیت ملل ‌متحد هستیم تا ساکنان اشرف را استماع کند و از آثار قتل‌عام بازدید نماید.

روزنامه الدستور عراق این فراخوان را با این عنوانها درج کرده است:
در حمله جنایتکارانه نیروهای نظامی به استعداد ۲۵۰۰تن با دهها نفربر و خودروهای زرهی و شلیک مستقیم ۳۵تن کشته و ۳۵۰تن مجروح شدند که ۲۲۵تن از آنان با تیر مستقیم می‌باشد.

به‌دنبال بازدید از صحنه قتل عام، ملل ‌متحد کشتار ساکنان اشرف توسط نیروهای مسلح عراقی را محکوم و به تحقیقات جامع و مستقل برای محاکمه مسئولان آن فراخوان داد و اعلام کرد هیچ عذر و بهانه ممکنی برای این تعداد تلفات وجود ندارد.

حقوق‌دانان بین‌المللی اعلام کردند که تلاش آگاهانه مقامات برای پوشاندن یا توجیه جنایت، شراکت در جرم و مورد پیگرد قرار خواهد گرفت

در این فراخوان آمده است:
در ۸آوریل حمله جنایتکارانه نیروهای تحت‌امر مالکی با دهها نفربر و خودروهای زرهی و شلیک مستقیم و هدفدار منجر به قتل ۳۵تن از اقوام بی‌دفاع ما در کمپ اشرف و زخمی‌شدن قریب به ۳۵۰تن گردیدند. کشتار بستگان ما که افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو بودند و آمریکا مشخصاً در مورد حفاظت از آنها تعهد داده بود، یک جنایت آشکارعلیه بشریت است. بعد از این کشتار در حال حاضر هم به‌دستور فرماندهان تحت‌امر مالکی، نیروهای سرکوبگر به غارت و سرقت داراییهایمان در اشرف پرداخته و هر چه را هم نمی‌توانند ببرند، تخریب می‌کنند و اشرف را تبدیل به یک منطقه اشغال شده نظامی‌نموده‌اند… … ما خانواده شهدا از سفارت آمریکا، سازمان ملل، نمایندگیهای دولتها و کشورهای غربی و عربی در عراق، اتحادیه اروپا، ارگانهای بین‌المللی و به‌خصوص نمایندگی‌هایشان در عراق، مطبوعات، احزاب، انجمنها و شخصیتهای مستقل سیاسی و پارلمانی و مراجع مذهبی عراق برای رسیدگی به این جنایت ضدبشری و ممانعت از گسترش و تکرار آن استمداد می‌طلبیم و خواهان تحقیق بیطرفانه، جامع، شفاف و مستقل درباره این تراژدی از جانب نماینده‌ای از شورای امنیت ملل ‌متحد هستیم تا بدون هرگونه محدودیت، ساکنان اشرف و شاهدان عینی را استماع کند و از آثار جرم و قتل‌عام بازدید نماید.

روزنامه الدستور اسامی خانواده شهدای قتل‌عام اشرف را درج کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر