۱۳۹۰ اردیبهشت ۴, یکشنبه

سازمان خبات کردستان ایران خواستار تحقیق بی‌طرفانه در مورد جنایت نیروهای مالکی در اشرف شد
سازمان خبات کردستان ایران
سازمان خبات کردستان ایران
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
سازمان خبات کردستان ایران در نامه سرگشاده‌یی، مراجع و شخصیتهای بین‌المللی را به تحقیق مستقل و بی‌طرفانه در مورد جنایت نیروهای نوری مالکی در اشرف فراخواند.

در این نامه سرگشاده آمده است: اقدام جنایتکارانه نیروهای عراقی به شهر اشرف پایمال کردن قوانین بین‌المللی و کنوانسیون چهارم ژنو و معاهده‌های جهانی بود که موجب انزجار و محکومیت جهانی گشت. به‌دنبال این جنایت وحشیانه و ضدانسانی، حکومت عراق که با فشارهای فزاینده خارجی و داخلی روبه‌روست، برای سرپوش گذاشتن بر جنایتها و اعمال ضدانسانی که علیه ساکنان قرارگاه اشرف انجام داده با ترفندهای مختلف می‌کوشد از وسعت و حجم جنایتهایش و هم‌چنین انزجار جهانی بکاهد.

طبق گزارشها و اطلاعات دریافتی، حکومت عراق می‌کوشد، نهادهای بین‌المللی را از شرکت در تحقیق پیرامون جنایتهای ضدانسانی در قرارگاه اشرف باز دارد و اجازه ندهد نماینده شورای امنیت برای تحقیقات در مورد جنایت در شهر اشرف شرکت کند. حکومت عراق درصدد است کمیته دست‌نشانده خود را مأمور تحقیق نماید که مسلماً نتیجه تحقیق بر همه عیان خواهد بود و هرگز اعمال ضدانسانی خود را برملا نخواهند کرد. کاک بابا شیخ حسینی دبیرکل سازمان خه‌بات کردستان، از آقای بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد، ناوی پیلای کمیسر شورای حقوق‌بشر سازمان ملل، آقای جیمز جفری سفیر آمریکا در عراق، هیأت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) و احزاب و سازمانهای مردمی در کردستان عراق، کمیسیون حقوق‌بشر عراق و اتحادیه اروپا و تمام وجدانهای بیدار می‌خواهد، برای تعیین نماینده شورای امنیت در مسیر روشن شدن ابعاد جنایتها پافشاری کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر