۱۳۹۰ اردیبهشت ۵, دوشنبه

منوچهر مرعشی - بروز ماهیتها

شنبه، ۰۳ اردی‌بهشت ۱۳۹۰ / ۲۳ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

گاه پیش می آید که واقعه ای به دلایل مختلف از خودش فراتر می رود . کشتار جمعه در اشرف بسرعت از خود واقعه یعنی تعدادی کشته و زخمی و.. فراتر رفته است .
زیرا اصل موضوع هم آرمانی هم سیاسی هم انسانی هم حقوقی و قانونی است. تلاش و نبرد برای کسب آزادی آرمان دیرینه بشریست هر انسانی در هر کجا و در هر شرایطی نه تنها حق دارد برای آزادی برخیزد بلکه باید برای رسیدن به آن با موانع بجنگد این یکی از تفاوتهای کیفی دنیای انسانی با دنیای حیوانی است . علت اصلی حضور رزمندگان در اشرف پاسخ به همین مسولیت و آرمان انسانی است . از ابتدا تا همین امروز هم آشکارا و رسمی همه قوانین اصولی را پذرفته و کامل رعایت کرده اند. اما طرفهای مقابل دست به هر کاری می زنند تا رزمندگان دست از نبرد برای حقوقی انسانی خود بردارند یعنی در واقع بودن خود را نفی کنند تا وضع موجود ادامه یابد اما بر خلاف میل آنان پاسخ رزمندگان مقاومت و پایداری به هر قیمت است . طرفهای مقابل وحشی می شوند و آشکارا همه قوانین را زیر پا می گذارند و جنایت می کنند. همه کسانی که شاهد بودند و یا دیدند و شنیدند و در برابر این حادثه موضع گرفتند به نوعی ماهیت خود را به نمایش گذاشتند هیچ کس نمی تواند از کنار آن بگذرد سکوت هم نوعی موضع گیری است.
این واقعه آینه ای می شود تا هر کس خود را در آن بنگرد سر راه همه سبز می شود راه گریزی باقی نمی گذارد معیار و ترازوی سنجش ادعاها می شود .
روشنگر و احیا کننده
علی رغم درد و رنج و زیان لحظه ای وارده، بدلیل اینکه پرده ها کنار می رود و غبار تردیدها شسته می شود و در پرتو حقیقت موضوعات در روشنی بیشتر قرار می گیرند انسانیت نهفته در درون انسانها بیدار می شود و به منصه ظهور می رسد. بدین ترتیب اثرات حادثه ایی بظاهر محدود و تمام شده مداوم گسترش می یابد و حاصلی صد برابر می دهد. ظاهرا مرگ است و زیان اما چو نیک بنگری پیروزی است و زنده کننده .
و تا انسان بر این کره خاکی باقیست این داستانیست بی پایان .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر