۱۳۹۰ فروردین ۱۹, جمعه

وزیر امور خارجه انگلستان حمله نیروهای عراقی به کمپ اشرف را شدیداً محکوم کرد

جمعه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ / ۰۸ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

دفتر وزير امور خارجه بريتانيا، آليستر برت درباره آنچه كه در كمپ اشرف رخ داده و باعث كشته شدن حداقل 17 غيرنظامي شده است گفت: دولت بريتانيا نسبت به گزارشاتي كه امروز دريافت كرده و درآن شهروندان اشرف كشته و تعداد بسيار زيادي نيز مجروح شده اند عميقا متأسف است. ما به خاطر جانهاي از دست رفته و جراحتها كاملاً متأسفيم

دفتر وزیر امور خارجه بریتانیا، آلیستر برت درباره آنچه که در کمپ اشرف رخ داده و باعث کشته شدن حداقل ۱۷ غیرنظامی شده است گفت: دولت بریتانیا نسبت به گزارشاتی که امروز دریافت کرده و درآن شهروندان اشرف کشته و تعداد بسیار زیادی نیز مجروح شده اند عمیقا متأسف است. ما به خاطر جانهای از دست رفته و جراحتها کاملاً متأسفیم.

در حال حاضر به طور دقیق نمیدانیم که چه اتفاقی افتاده است ولی از سازمان ملل متحد و دولت عراق می خواهیم که اطلاعات بیشتری در این باره بدهند.
دولت عراق بارها به ما گفته است که دررابطه با ساکنان اشرف رفتار انسانی بر طبق قوانین عراق و تعهدات بین المللی اش خواهد داشت و ما از دولت عراق می خواهیم که به این تعهدات پایبند باشد.
“سفیر ما در بغداد نگرانهای خود را به وزیر خارجه عراق و مسولین بالاتر اعلام کرده است. ما دولت عراق را به توقف فوری عملیات علیه اشرف فرامی خوانیم ، و به طور خاص، دسترسی ساکنان اشرف به رسیدگی های درمانی را تضمین نماید. این بسیار مهم است که دولت عراق اقدامات فوری برای آرام کردن اوضاع و تضمین این که حقوق انسانی ساکنان اشرف مورد احترام قرار گیرد، انجام دهد. ما همچنین می دانیم از سازمان ملل متحد خواسته شده که هیئتی را برای مانیتور کردن اوضاع اشرف به این شهر در اسرع وقت اعزام نماید. ما از این اقدام کاملا حمایت می کنیم و از دولت عراق نیز میخواهیم که در این رابطه تضمینهای کافی را بدهد. ما همه طرفها را به یک گفتگوی سازنده برای دستیابی به یک راه حل نهایی برای این وضعیت فرا می خوانیم.

<

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر