۱۳۹۰ فروردین ۲۰, شنبه

نمایندگان مجلسین عوام و اعیان انگلستان حمله مرگبار به کمپ اشرف را محکوم می‌کنند
کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران
کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران در بیانیه‌ای حمله وحشیانه نیروهای عراقی به کمپ اشرف، مقر ۳۴۰۰عضو اپوزیسیون ایران را به‌شدت محکوم می‌کند.

بیانیه مطبوعاتی کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران درباره حمله به اشرف
شنبه ۹آوریل ۲۰۱۱
کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران
بیانیه مطبوعاتی
نمایندگان مجلسین عوام و اعیان حمله مرگبار به کمپ اشرف را محکوم می‌کنند
کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران حمله وحشیانه نیروهای عراقی به کمپ اشرف، مقر ۳۴۰۰عضو اپوزیسیون ایران را به‌شدت محکوم می‌کند.
در نتیجه‌این حمله که در ساعتهای اوایل صبح روز ۸آوریل ۲۰۱۱ صورت گرفت، ۳۳ساکن کمپ کشته شدند که 7تن از آنها زن بودند و بیش از ۳۰۰نفر مجروح شدند که جراحات متحمل شده ۱۷۰تن از آنها در اثر اصابت گلوله بوده است.
اطلاعات و تصاویر ویدیویی که در اختیار این کمیته قرار داده شده، به وفور نشان می‌دهد که این یک حمله جنایتکارانه به شهروندان بی‌سلاح بوده است. استفاده بی‌سابقه از زور و شلیک بی‌مهابا و خودبه‌خود با مهمات واقعی به تجمعات ساکنان یک جنایت علیه بشریت دیگر توسط نیروهای عراقی تحت فرماندهی مستقیم نوری ملکی است. مالکی باید به‌خاطر قتل‌عام پناهندگانی که از موقعیت ”افراد حفاظت شده“ تحت کنوانسیون چهارم ژنو برخوردارند، در یک دادگاه بین‌المللی محاکمه شود.
تحت قانون بشردوستانه بین‌المللی، اعمال نیروهای امنیتی عراق غیرقانونی است و هر کشور دیگر سازمان ملل اختیار دارد برای متوقف کردن تلفات جانی بیشتر دست به‌عمل بزند. دولت آمریکا بی‌شرمانه هشدارهای پی‌درپی ساکنان از یک فاجعه انسانی را در روزهای قبل از حمله نادیده گرفت.
این کمیته خواهان این است که:
۱. شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا جنایات دولت عراق را محکوم کنند و برای پایان‌دادن به حضور نیروهای نظامی عراق در کمپ دست به اقدامات فوری بزنند. اشرف یک منطقه غیرنظامی است.
۲. آمریکا بلافاصله مجروحان را برای معالجه فوری به بیمارستان نظامی آمریکا نزدیکی کمپ منتقل کند.
۳. اتحادیه اروپا و بارونس اشتون تمام کمکهای مالی به دولت عراق را تا زمانی‌که حقوق ساکنان کمپ اشرف تضمین شوند، متوقف کنند.
۴. آمریکا و سازمان ملل باید کنترل حفاظت و امنیت کمپ را به‌دست گیرند.

کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران
۹آوریل ۲۰۱۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر