۱۳۹۰ اردیبهشت ۵, دوشنبه

اپوزیسیون ایران به الشرق الاوسط: تهران برای حفاظت نظام خود از سرنگونی در امور اعراب دخالت میکند

دوشنبه، ۰۵ اردی‌بهشت ۱۳۹۰ / ۲۵ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
محمد محدثین: بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای ساختن کمپ اشرف هزینه کرده‌ایم و مخالفتی با انتقال ساکنانش به خارج عراق وجود ندارد. پاریس: عبدالستار حتیته
اپوزیسیون ایران تهران را به دخالت در امور کشورهای عربی بخاطر «حفاظت از سرنگونی رژیم در تهران» متهم نمود. سازمان مجاهدین خلق گفت که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای تأسیس کمپ اشرف هزینه کرده است، اما بعد از حمله دو هفته پیش به قرارگاه که منجر به کشته شدن ۳۵ تن گردید، تأکید کرد که با انتقال افرادش در کمپ واقع در شمال بغداد که حدود ۳۴۰۰ تن هستند به خارج عراق مخالفتی ندارد.
محمد محدثین رئیس کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران(اپوزیسیون ایران) و نماینده ساکنان کمپ اشرف در عراق، موضع «دوگانه» رژیم ایران را در قبال وقایع کشورهای عربی و قیامهای ملتهای عربی مورد انتقاد قرار داده وگفت رژیم تهران از گسترش دامنه این اعتراضات به ایران و خواسته سرنگونی رژیم ولایت فقیه که از ۳۰ سال پیش بر کشور حاکم است، بشدت وحشت دارد، و اشاره کرد که رژیم ایران ابعاد سرکوب را بنحو بی سابقه ای علیه مخالفین ایرانی در داخل و خارج شدت بخشیده است وتلاش میکند که با سوء استفاده از شرایط کنونی کشورهای عربی هسته‌های خفته خود را به کار بیاندازد.
راجع به اتهام ایران از سوی برخی کشورهای عربی به دخالت در امور داخلی‌شان محدثین در مصاحبه‌ای با الشرق الاوسط از مقر اپوزیسیون در فرانسه پایتخت فرانسه گفت: شکی نیست که بحث دخالتهای رژیم در امور کشورهای عربی کاملا درست است. و افزود« این دخالتهای از عراق برادر شروع شده است و با مزدوران خودش برای جدا کردن عراق از پیکره جهان عرب، این کشور را عرصه تاخت و تاز خود کرده و رو در روی بسیاری از کشورهای عربی قرار گرفته است».
محدثین گفت «این دخالتها تا آنجایی که رژیم ملاهای حاکم بر تهران توانسته، در بحرین و لبنان وکویت و یمن و اردن و مصر و فلسطین و همه کشورهای عربی امتداد یافته است» و افزود «بزرگترین مشکلات کنونی جهان عرب مستقیم یا غیر مستقیم محصول مداخلات ایران است» او گفت«واقعیت تأسف بار این است که کشورهای برادر عرب یک از هزار این دخالتها را بیان نمی‌کنند».
و افزود که رژیم حاکم بر تهران از اول منطق توسعه‌ طلبی را در پیش گرفته و..«دنبال ایجاد امپراطوری اسلامی از اقیانوس تا خلیج بوده است، طبعا کشور عراق بدلایل ژئو پلتیک و حضور اکثریت شیعه در این کشور اولین و اصلی‌ترین هدف رژیم ملاها بوده است». محدثین گفت: بگذارید در اینجا برادران مسئول در کشورهای عربی، جوانان برخاسته در کشورهای مختلف و عموم شعوب منطقه را مخاطب قرار دهم، رژیم ایران بزرگترین دشمن یک دمکراسی هست» او توجه داد که «اگر دمکراسی واقعی در عراق و کشورهای عربی محقق شود بمثابه طناب دار رژیم ملاها در تهران است».
محدثین گفت «حمله اخیر به اشرف ناشی از وضعیت رژیم در احتضار آخوندی (حاکم بر ایران) است و اشاره کرد که رژیم تهران همواره «در صدد طراحی و بکار گیری همه امکاناتش برای از بین بردن مجاهدان در کمپ اشرف بوده است، و بعد از سرنگونی رژیمهای دیکتاتوری در منطقه و در شرایطی که مردم ایران شعار میدهند مبارک بن علی نوبت سید علی (خامنه‌ای)، رژیم ایران دست به فشار بر اپوزیسیون بلحاظ داخلی و خارجی و دست داشتن در تهاجم به کمپ اشرف از طریق عناصر وابسته به مقامات ایران در عراق زده است.
محمد محدثین توضیح داد که کشته‌های حمله اخیر نیروهای عراقی به کمپ در دو هفته قبل بعد از درگذشت یکی از مجروحین در روز گذشته بنام بهمن عتیقی بخاطر کمبود امکانات پزشکی به ۳۵ تن بالغ شده است، واشاره کرد که ۱۳ مجروح دیگر با مرگ دست و پنچه نرم میکنند و مقامات عراقی را به زجرکش کردن مجروحین متهم ساخته و جامعه بین‌المللی را به دخالت فوری برای کمک رسانی به کمپ و مجروحین‌اش فراخواند.
در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه حضور مجاهدین خلق در عراق با حاکمیت عراق در تضاد است محدثین گفت این ادعاهایی که مقامات در بغداد و نیز تهران آنرا تکرار میکنند «ادعاهای باطل» است زیرا «کسی که حاکمیت عراق را نقض میکند و در همه امورش دخالت میکند رژیم ایران است» و تهران را به نفوذ در«همه دستگاهها و ارگانهای اداری و سیاسی و امنیتی در عراق» متهم ساخت.
راجع به ادامه نگه داشتن مجاهدین خلق در لیست سازمانهای تروریستی توسط آمریکا محدثین توضیح داد که این اقدام به سال ۱۹۹۷ برمیگردد که دولت آمریکا خواست یک اقدام حسن نیت به رژیم نشان دهد، و گفت «متأسفانه برغم اعتراضات از سوی کنگره و شخصیتهای آمریکایی دولتهای پیاپی آمریکا این سیاست را ادامه دادند». و اشاره کرد که دادگاه استیناف واشنگتن نامگذاری مجاهدین در لیست تروریستی را باطل دانست و از وزارت خارجه خواستار تجدید نظر در این نامگذاری گردید.
راجع به فایده کار اپوزیسیون ایران از داخل اروپا و بطور خاص فرانسه محمد محدثین گفت برغم منافع اقتصادی عظیمی که اروپاییها از روابط اقتصادیشان با رژیم ایران دارند، مقاومت ایران توانسته است حمایت گسترده‌ای را در پهنه اروپا کسب کند از جمله حمایت اکثریت مجلس ملی فرانسه در رابطه با برقراری دمکراسی در ایران بر اساس «جدایی دین از دولت» و نیز فراخوان مجلس سنای فرانسه به دولت این کشور برای اینکه از سازمان ملل متحد خواهان حمایت از ساکنان کمپ اشرف بشود، علاوه بر آن تلاشهایی است که شورای اروپا و پارلمانهای اروپایی در این رابطه انجام میدهند.
راجع به اینکه تلاشهایی از سوی رهبران سازمان مجاهدین خلق برای انتقال ساکنان کمپ اشرف به خارج عراق وجود دارد محدثین گفت سازمان « اشرف را از یک قطعه زمین بایر و بدون هیچ امکاناتی به یک شهر با امکانات مدرن تبدیل کرده و بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای آن هزینه کرده است» و افزود « با اینهمه، به سازمان ملل و امریکایی ها گفتیم که ما اصراری به ماندن در عراق نداریم و همین الان میتوانند هواپیما بیاورند و همه ساکنان اشرف را به امریکا و یا به اروپا بیاورند. هزینه هواپیما را هم خودمان میدهیم. اما ترجیح میدهیم به شرط فراهم بودن امنیت و آزادی بیان و فعالیت سیاسی به وطن خودمان یعنی ایران برویم.
محدثین توضیح داد که مردم ایران خواهان رفرم در درون این رژیم نیستند چون با گوشت و پوست و استخوان این را درک کرده‌اند که نظام ولایت فقیه نه ایرانی و نه اسلامی و نه انسانی است و به هیچوجه رفرم پذیر نیست.«میتوان گفت که این رژیم به غایت در داخل ایران ایزوله است. در یک انتخابات واقعی آخوندها (روحانیون) حتی ۳ درصد هم رای نمی آورند به همین خاطر همواره از یک انتخابات آزاد فرار میکند» او اشاره کرد که رژیم حاکم از سال ۱۹۷۹ توانسته «با سرکوب وحشیانه و اعدام ادامه یابد، منجمله اعدام بیش از ۱۲۰ هزار تن که اساسا از اعضا و هوادران مقاومت ایران بودند، و ما اسامی ۲۰ هزار تن از این شهیدان را با جزییات آنها منتشر کرده ایم»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر