۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

وزارت خارجه انگلستان بار دیگر نگرانی خود را نسبت به کشتار مجاهدان اشرف اعلام کرد

دوشنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۱ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

آليستر برت معاون وزارت خارجه انگلستان در نامه اي خطاب به برايان بينلي عضو پارلمان اين كشور نوشت:

آلیستر برت معاون وزارت خارجه انگلستان در نامه ای خطاب به برایان بینلی عضو پارلمان این کشور نوشت:
دولت بریتانیا عمیقا از گزارشات مبنی بر این که در کمپ اشرف تعدادی از شهروندان کشته شده اند و بسیاری دیگر زخمی گردیده اند ناراحت است، من به شدت از دست دادن جان انسانها را محکوم میکنم و تسلیت های خالصانه ام را به خانواده های آنها ابراز میدارم.

بویژه من نگران رسیدگی های پزشکی موجود هستم و همچنین که شرایط این واقعه به طور شفاف مورد تحقیق قرار گیرد. ما از مقامات عراق خواهان دنبال کردن این موضوعات هستیم.
معاون وزارت خارجه بریتانیا افزود دولت عراق به ما به دفعات متعدد تضمین های مبنی بر اینکه با کلیه ساکنان کمپ اشرف به گونه ای انسانی و در کادر قوانین عراق و قانون اساسی عراق و قوانین بین المللی رفتار خواهد کرد داده است. ما از دولت عراق خواهان پایبندی به این تعهد هستیم. سفیر ما در بغداد نگرانی های ما را به وزارت خارجه عراق در بالاترین سطح ابراز داشته است.
علاوه بر این سفیر بریتانیا که ریاست یک جلسه با حضور مقامات سازمان ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا را در تاریخ هفت آوریل به عهده داشت و نگرانی هایش را در مورد آینده ساکنان کمپ اشرف ابراز کرد.
معاون وزارت خارجه انگلستان تاکید کرد ما از درخواست یونامی مبنی بر فرستادن یک تیم مانیتورینگ به اشرف در اسرع وقت کاملا حمایت میکنیم و از دولت عراق میخواهیم که سریعا اجازه این امر را بدهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر