۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

اتحادیه اروپا خواستار اعزام بازرسان بین‌المللی به اردوگاه اشرف شد

دوشنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۱ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

کاترين اشتون در بيانيه خود با اشاره به رويدادهاي روز جمعه در اردوگاه اشرف آورده است: «اتحاديه اروپا همواره از دولت عراق خواسته است، از به کارگيري خشونت پرهيز کرده و به حقوق انساني ساکنان اردوگاه اشرف احترام بگذارد». گفتني است، پيشتر نيز سازمان عفو بين‌الملل، از دولت عراق خواسته بود، درباره درگيريهاي روز جمعه ميان نيروهاي عراقي و ساکنان اردوگاه اشرف، «بي‌درنگ» تحقيقات مستقلي انجام دهد.

به‌دنبال درگیریهای روز جمعه میان نیروهای عراقی و ساکنان اردوگاه اشرف و انتشار گزارش‌هایی درباره کشته شدن شماری از اعضای مجاهدین خلق در این درگیریها، اتحادیه اروپا از دولت عراق خواسته است، با اعزام بازرسان بین‌المللی به این اردوگاه موافقت کند.

کاترین اشتون در بیانیه خود با اشاره به رویدادهای روز جمعه در اردوگاه اشرف آورده است: «اتحادیه اروپا همواره از دولت عراق خواسته است، از به کارگیری خشونت پرهیز کرده و به حقوق انسانی ساکنان اردوگاه اشرف احترام بگذارد». گفتنی است، پیشتر نیز سازمان عفو بین‌الملل، از دولت عراق خواسته بود، درباره درگیریهای روز جمعه میان نیروهای عراقی و ساکنان اردوگاه اشرف، «بی‌درنگ» تحقیقات مستقلی انجام دهد.
در این میان در حالی که ایالات متحده آمریکا نیز نسبت به «حمله نیروهای عراقی به اردوگاه اشرف» ابراز نگرانی کرده است، حامد البیاتی، نماینده دایم عراق در سازمان ملل‌متحد اعلام کرده است، کشورش اعضای سازمان مجاهدین خلق را به ایران تحویل نخواهد داد.
سایت رادیو فردا ۲۱فروردین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر