۱۳۸۹ خرداد ۲۴, دوشنبه

اكثريت پارلمان دانمارك ضمن اعلام همبستگى با مجاهدان اشرف و خانوادههاى آنان، خواستار تضمين حفاظت اشرفيان شدند
حمايت اكثريت پارلمان دانمارك از مجاهدان اشرف
حمايت اكثريت پارلمان دانمارك از مجاهدان اشرف
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
اكثريت پارلمان دانمارك همزمان با عقبنشينى نيروهاى آمريكايى از عراق، با صدور بيانيهاى، ضمن اعلام همبستگى با ساكنان اشرف و خانوادههاى آنها، از دولت دانمارك خواستند، در هماهنگى با سازمان ملل، اتحاديه اروپا و دولت آمريكا براى تضمين حقوق و حفاظت ساكنان اشرف اقدام كند

102 عضو پارلمان دانمارك شامل 17 رئيس كميسيون، 13 نائب رئيس كميسيون، 4تن از رهبران احزب و 6 وزير سابق، همزمان با عقبنشينى نيروهاى آمريكايى از عراق خواستار برعهده گرفتن حفاظت اشرف از سوى نيروهاى سازمان مللمتحد شدند
امضاءكنندگان بيانيه حمايت از حقوق و حفاظت ساكنان اشرف كه هر 8 حزب اصلى كشور، يعنى احزاب ليبرال، محافظه كار، سوسيال دموكرات، مردم، ائتلاف ليبرال، سوسيال ليبرال، سوسياليست مردمى و ليست وحدت را در برمىگيرد، در آستانه تشكيل پارلمان و دولت جديد عراق، خواستار التزام دولت اين كشور به قطعنامه 24آوريل 2009 پارلمان اروپا و اجراى مفاد آن و تصريح بر حق ساكنان اشرف در برخوردارى از حقوق و حفاظتهاى بنيادين كنوانسيون چهارم ژنو شدند.

بيانيه اكثريت پارلمان دانمارك درباره قرارگاه اشرف

ما نمايندگان پارلمان دانمارك عميقا نگران وضعيت 3400تن از اعضاى سازمان مجاهدين خلق ايران، در قرارگاه اشرف در عراق هستيم. حمله نيروهاى عراقى در28 و 29 ژوئيه سال گذشته، 11 كشته و 500 مجروح در ميان ساكنان اشرف بهجاى گذاشت و 36تن به گروگان گرفته شدند. گروگانها فقط به دنبال يك كارزار بينالمللى و در شرايطى كه پس از 72روز اعتصاب غذا در آستانه مرگ قرار داشتند، آزاد شدند.
عفو بينالمللى، فدراسيون جهانى ليگهاى حقوقبشر، سازمان جهانى ضد شكنجه، ديدبان حقوقبشر، اسقف اعظم كانتربرى و بسيارى ديگر از شخصيتها با عقايد مختلف اين اقدام را محكوم كردند. همه آنها نگرانى خودشان از وضعيت ساكنان اشرف ابراز داشتند.
دادگاه ملى اسپانيا كه تحقيقات عليه مقامات عراقى را آغاز كرده، براين باور است كه اين مقامات مىتوانند بهخاطر نقض كنوانسيون 4 ژنو و هم‌چنين جنايت عليه بشريت محاكمه شوند.
ما از تهديد مقامات عراقى عليه ساكنان اشرف نگران هستيم. چيزى كه دولت آمريكا، عفو بينالملل و بسيارى از مقامات بينالمللى نيز نگرانى خودشان را درباره آن اعلام كردهاند.

قطعنامه 24آوريل 2010 پارلمان اروپا تأكيد مىكند كه ساكنان اشرف افراد حفاظت شده بر اساس كنوانسيون چهارم ژنو مىباشند. و از دولت عراق مىخواهد كه به حقوق آنان احترام گذاشته واز جابجايى آنها در عراق خوددارى كند و هم‌چنين محاصرهاى كه بر آنها اعمال كرده است را لغو كند.
ما نمايندگان پارلمان دانمارك همبستگى خودمان را با ساكنان اشرف و خانوادههاى آنها اعلام مىكنيم و از دولت دانمارك مىخواهيم كه سريعا براى تحقق خواستههاى زير در ارتباط با سازمان ملل، اتحاديه اروپا و دولت آمريكا اقدام كند:

- اولا: نيروهاى سازمان ملل حفاظت قرارگاه اشرف را برعهده بگيرند.
- ثانيا: دولت عراق به قطعنامه بيستوچهارم آوريل 2009 پارلمان اروپا عمل كند و حقوق بنيادين ساكنان اشرف را تحت كنوانسيون چهارم ژنو به بهرسميت بشناسد و حفاظت آنان را در همين چارچوب تامين كند.
ما از دولت عراق مىخواهيم به قانون بينالمللى و قانون انسان دوستانه بينالمللى شامل كنوانسيونهاى ژنو و قطعنامه‌هاى پارلمان اروپا در مورد اشرف احترام گذاشته و آنها را باجرا در بياورد، چيزى كه به اعتبار و حيثيت دولت عراق بهعنوان يك كشور آزاد و مستقل مىافزايد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر