۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

گردهمايى عظيم مقاومت ايران با حمايت گسترده بينالمللى مواجه شد
خوزه ماريا ازنار نخست وزير پيشين اسپانيا در گردهمايي عظيم ايرانيان  - تاورني
خوزه ماريا ازنار نخست وزير پيشين اسپانيا در گردهمايي عظيم ايرانيان - تاورني
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
خبرگزارى رويتر گزارش داد: يک گروه ايرانى تبعيدى با پشتيبانى سياستمداران بينالمللى، روز شنبه گفت اگر قدرتهاى جهان خواهان مهار کردن برنامه هستهاى ايران هستند، تحريمهاى بسيار سر سختتر بايد بر تهران اعمال شود.
شوراى ملى مقاومت ايران که مقر آن در فرانسه مىباشد، يک استاديوم در شمال پاريس را پر کردند که رئيسجمهور ايران محمود احمدىنژاد را محکوم کنند و خواستار فشار بيشتر بر تهران شوند.
جان بولتون، سفير اسبق آمريکا در مللمتحد و نخستوزير سابق اسپانيا خوزه ماريا ازنار همراه با صد قانونگذار از تمام اروپا، خاورميانه و آمريکاى شمالى مخالفت خود با احمدىنژاد را ابراز کردند.
ازنار با اشاره به اعتراضاتى که در پى انتخاب احمدىنژاد در سال ۲۰۰۹ بوقوع پيوست گفت، ”جامعه بينالمللى يک فرصت بسيار مهم را پارسال با عدم حمايت قوى از مبارزين آزادى در خيابانهاى ايران، از دست داد“ .
او به رويترز گفت، ”ما هم‌چنان تحريمهايى که بنظر من کافى نيستند را تاييد مىکنيم“ . … .

بولتن گفت اين حرکت مللمتحد تهاجم کافى نداشت. او به رويترز گفت، ”فکر نمىکنم تحريمات، اين رژيم را از دستيابى به سلاحهاى هستهاى باز دارد“ .
شوراى ملى مقاومت حاميانى در تمام اروپا و آمريکا دارد و اولين گروهى بود که برنامه هستهاى مخفى ايران را در ۲۰۰۲ افشا کرد. اين شورا مدعى است که پشتيبانى بسيار زيادى در داخل ايران دارد، بهرغم اينکه تحليلگران مىگويند سنجيدن حمايت از آن بسيار سخت است.
رهبر شوراى ملى مقاومت مريم رجوى به اين گردهمايى گفت که براى تغيير ايدهها در تهران، دنيا بايد از دست حاکمان فعلى خلاص شود.
وى گفت، ”از ديدگاه ما، قطعنامه جديد شوراى امنيت و تحريمهاى تکميلى آمريکا و اروپا لازم هستند، اما ناکافى… ما از شما مىخواهيم که خريد نفت و گاز از اين رژيم را همين الان متوقف کنيد“ .
وى گفت، ”مردم ايران البته خواستار بسيار بيشتر از اين هستند. آنها خواهان رفتن اين رژيم هستند“ . … .
اروپا اين گروه را از ليست سياه تروريستى خود سال گذشته حذف کرد اما رجوى گفت خيلى از حسابهاى بانکى آن هنوز منجمد هستند.
وى گفت، ”ما خواهان آن هستيم که همه محدوديتهايى که در مقاومت ايران در اروپا و آمريکا اعمال شده است برداشته شود“ ».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر