۱۳۸۹ خرداد ۲۶, چهارشنبه

نقش سپاه پاسداران در فعالیتهای تروریستی رژیم در منطقه خلیج فارس

چهارشنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۶ ژوئن ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

فصلنامه فرانسوی مارین، در شماره سه ماهه دوم سال ۲۰۱۰ خود گزارشی از نقش سپاه پاسداران در فعالیتهای تروریستی رژیم در منطقه خلیج فارس به قلم مهدی ابریشمچی را درج کرده است.

فصلنامه مارین ۶ صفحه از شماره ۲۲۷ خود را به این مطلب اختصاص داده است در این گزارش، فصلنامه مارین ضمن بررسی تاریخچه شکل گیری سپاه پاسداران و نقش آن در صدور تروریسم و بنیادگرایی در منطقه می نویسد: ایران یکی ازمعدود کشورهای جهان است که دو ارتش را به همزیستی با یکدیگر واداشته که تنها یکی ازآنان، یعنی سپاه پاسداران انقلاب ازاعتماد مطلق حکومت برخورداراست. سپاه پاسداران که مأموریت آن، جنگ علیه دشمنان جمهوری اسلامی، تبلیغ و اشاعه ایدئولوژی رژیم درخارج ازکشور و سرکوب داخلی است، حول پنج نیرو سازماندهی شده که ازجمله نیروی دریائی آن دفاع ازمنافع رژیم ایران درمحدوده آب های ساحلی نزدیک به آن، بویژه منطقه بسیار استراتژیک خلیج فارس، را برعهده دارد. درمطلب حاضر ارتش مزبورکه قویا سیاسی است، ازسوی یکی ازمطلع ترین افراد درباره حکومت ملایان معرفی و تشریح می شود.

فصل نامه مارین در این بررسی بخشهایی از تاریخچه مجاهدین و مقاومت ایران بعنوان جایگزین دیکتاتوری آخوندی را نیز مد نظر قرار داده و می نویسد

سازمان مجاهدین خلق ایران، یک جنبش مقاومت در برابر رژیم ایران است که درسال ۱۳۴۴ ازسوی گروهی ازجوانان روشنفکر ایرانی مخالف با سلطنت و هوادار جدائی دین از دولت تأسیس شد. بیشتر رهبران این سازمان ازسوی ساواک، پلیس سیاسی شاه، درسال ۱۳۵۰ بازداشت و اعدام شدند. سازمان مجاهدین، چه درایران و چه درخارج، هم در دوران انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ و هم پس از آن، فعال باقی مانده است.

مقاله مجله فرانسوی مارین سپس به پروسه سرکوبی مجاهدین توسط دیکتاتوری آخوندی اشاره کرده و افزود: به رغم سرکوب خشن حکومت ملایان، بویژه اعدام ۱۲۰۰۰۰ تن ازهواداران آن، سازمان مجاهدین خلق شبکه هائی ریشه دار درایران دارد که به آن امکان می دهد بخش عمده برنامه هسته ای زیرزمینی رژیم ایران را برای جهانیان افشا کند. رژیم تهران مجاهدین خلق را به عنوان نوک تیز پیکان تظاهرات اخیرداخل کشور معرفی کرده که به دنبال آن چندین تن ازهوادارانش بازداشت و به اعدام محکوم شده اند.

فصل نامه مارین در ادامه مقاله خود در باره قرارگاه اشرف نوشت: سازمان مجاهدین خلق کمپی درعراق دارد که ۳۴۰۰ تن ازاعضایش تحت حفاظت کنوانسیون چهارم ژنو درآن سکونت دارند.

فصل نامه مارین بخش دیگری از مقاله خود را به تاریخچه سپاه پاسداران رژیم اختصاص داد و با اشاره به مجموعه فعالیتهای سپاه پاسداران در عرصه داخلی و خارجی در زمینه صدور تروریزم, نوشت: اوج رخنه سپاه پاسداران درتمام عرصه ها و قدرت درسال ۱۳۸۴ با رسیدن محمود احمدی نژاد، یک عضو سابق نیروهای ویژه سپاه پاسداران ، به ریاست جمهوری با حمایت شخص خامنه ای بود, که در پی آن احمدی نژاد, دو سوم از وزرای خود را از بین پاسداران برگزید.

در ادامه مجله مارین به نقش سپاه در عرصه های مالی و تسلط آن بر تمام منابع کشور میپردازد و می نویسد

سپاه تنها به تسلط برقوای مجریه و مقننه بسنده نکرده است, بلکه از طریق «بنیاد» های بسیار ثروتمند ودیگرشرکت های بزرگ بازرگانی استیلای خود بربخش های مهمی از اقتصاد کشور را گسترش داده به نحوی که امروز نزدیک به ۶۰% واردات و ۳۰% صادرات غیرنفتی کشور را درکنترل دارد. همین وابستگی به منافع اقتصادی و مالی، فرماندهان سپاه پاسداران را به یک قشر فاسد در مجتمع نظامی- بازرگانی رژیم ایران تبدیل کرده است که به شدت در برابرتحریم های بین المللی آسیب پذیراست. درواقع، درحالی که تحریم ها تأمین ملزومات و تجهیزات نظامی رژیم ایران را به تأخیرمی اندازد، درهمان حال، به لرزه درآمدن ساختار سپاه پاسداران را با دست گذاردن مستقیم بر«کیف پول» فرماندهان درپی خواهد داشت.

به این ترتیب سخت ترشدن تحریم های بین المللی تأثیرات واقعی براین نیرو خواهد داشت که علی القاعده باید سپرمحافظ نظام باشد، و فراتراز آن بر رژیم که سرنگونی آن – که تنها به دست ملت ایران و مقاومت سازمان یافته آن محقق خواهد شد – بیش از پیش قریب الوقوع به نظر می رسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر