۱۳۸۹ خرداد ۳۰, یکشنبه

در سالروز ۳۰ خرداد به رغم بالاترین تمهیدات امنیتی قیام آفرینان با شعار مرگ بر خامنه ای شهرهای ایران را در نوردیدند

یک‌شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ / ۲۰ ژوئن ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

امروز در ۳۰ خرداد، سالروز مقاومت انقلابی علیه دیکتاتوری آخوندی و روز شهدا و زندانیان سیاسی، دانشجویان دلیر دانشگاه تهران به رغم همه تمهیدات دیکتاتوری آخوندی، بار دیگر غریو مرگ بر خامنه‌ای سردادند و با مزدوران بسیجی و لباس شخصی در داخل دانشگاه درگیر شدند.

فریاد شعارهای دانشجویان از چهارراه مصدق تا خیابان کارگر و میدان انقلاب به گوش می‌رسید و مزدوران رژیم وحشتزده اقدام به بستن چهار راه مصدق به وسیله نرده‌های آهنی کردند تا مانع عبور مردم به سمت در اصلی دانشگاه شوند.

پیش از این صدها تن از عوامل اطلاعاتی حراست رژیم محوطه مقابل در اصلی دانشگاه تهران را به محاصر خود درآورده بودند تا از ورود مردم و دانشجویان به دانشگاه تهران جلوگیری کنند.

بنابر اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت گروهی از دانشجویان و مردم به پاخاسته در مقابل در ورودی دانشگاه هنر در خیابان مصدق شعار «مرگ برخامنه ای» ، «خامنه ای حیاکن کشورمو رها کن» و شعار «ایرانیم زیر بار ذلت نمیرم»، با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند.

دست کم دو نفر از تظاهرکنندگان بر اثر حملات نیروهای سرکوبگر زخمی شدند.
صدها تن از مردم و دانشجویان شجاع دانشکده پلی تکنیک نیز با شعار «مرگ بر دیکتاتور» دست به تظاهرات زدند. که به درگیری با نیروهای سرکوبگر انجامید

در نزدیکی خیابان نواب نیز تظاهرکنندگان شعار میدادند به همت ایرانی دیکتاتور سرنگون سرنگون، نترسید، نترسید ما همه باهم هستیم. مزدوران سرکوبگری که در نزدیکی ایستگاه متروی نواب صفوی مستقر شده بودند برای پراکنده کردن جمعیت تظاهر کننده به آنها هجوم بردند و با مردم تظاهرکننده درگیر شدند.

عوامل اطلاعاتی رژیم در میدان فردوسی, به سه دختر جوان که مشغول عکس گرفتن بودند حمله کردند و آنها را با یک پژو به نقطه نامعلومی منتقل کردند. یک مرد نیز در حالی که دوربین به دست داشت در حوالی دانشگاه تهران دستگیر شد.

در خیابان آپادانا نیز مردم شعار مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر نیرنگ تو سردادند.
در گورستان بهشت زهرا نیز, حوالی ساعت۱۵۰۰, در درگیری مردم و نیروهای سرکوبگر دست کم ۵تن مجروح شدند.


حوالی ظهر در زیر پل حافظ هنگام هجوم مأموران نیروی انتظامی تظاهرکنندگان شعار «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.
آخوندها در هراس از اعتراضات دانشجویی و برای جلوگیری از تجمع معترضان, از صبح روز یکشنبه, ایستگاههای مترو نزدیکی دانشگاهها را بستند.

کوچه ها و خیانانهای اطراف خیابان کارگر شمالی, محل شهادت ندا آقا سلطان, توسط عوامل اطلاعاتی و نیروهای سرکوبگر به طور کامل اشغال شده است. مزدوران کارتهای هویت عابران را چک می کنند و برخی افراد را دستگیر می کنند. بعد از ظهر نیروی ضد شورش هم به مجموعه نیروهای سرکوبگر اضافه شدند.

در مشهد نیز, حوالی ساعت ۱۴, در میدان شهدا, تظاهرکنندگان با شعار «یا حجت ابن الحسن ریشه ظلمو بکن» و «مرگ بر خامنه ای» ، دست به تظاهرات زدند. نیروهای سرکوبگر به ضرب و جرح وحشیانه مردم پرداختند. دست کم ۵تن از تظاهرکنندگان مجروح شدند. در خیابان طبرسی، جمعیتی در حدود ۳۰۰ تن که شعار «مرگ بر خامنه ای» سردادند, مورد هجوم لباس شخصی ها و مأموران نیروی انتظامی قرار گرفتند.

عکس از تظاهرات ۳۰ خرداد ۸۸ تهران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر